امیر قلعه نویی را نباید فراموش کنید

به گزارش بلاگ پو، هفته پانزدهم رقابت های لیگ برتر در شرایطی به انتها رسیده که هنوز دو تیم، پانزدهمین بازی شان را انجام نداده اند؛ پرسپولیس و گل گهر. این دو قرار است اول اسفند این بازی معوقه را انجام دهند تا تکلیف نیم فصل معین گردد.

امیر قلعه نویی را نباید فراموش کنید

از آنجا که پرسپولیس در چهار بازی اخیرش توانسته دست پر زمین مسابقه را ترک کند، همه نگاه ها متوجه این باشگاه و یحیی گل محمدی است. آن ها فعلا از 14 بازی 27 امتیاز دارند و در رده دوم جدول رده بندی ایستاده اند. پیروزی برابر گل گهر در بازی معوقه، شاگردان یحیی را 30 امتیازی می نماید و به صدر جدول می فرستد.

اگر چنین نتیجه ای رقم بخورد، آن وقت پرسپولیس تنها تیم لیگ برتر است که از لحاظ معدل قهرمانی (دو امتیاز به طور میانگین از هر بازی) امتیاز گرفته و شایستگی اش برای اول شدن در نیم فصل را به رخ کشیده است. البته که یک امتیاز هم برای اول شدن پرسپولیس در جدول رده بندی کافی است و آن ها را با تفاضل گل بهتر در مقایسه با سپاهان صدرنشین، در جدول، اول می نماید.

نکته مهمی که در این چندوقت زیاد مطرح شده احیای پرسپولیس است؛ تیمی که بعد از حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا نتایج درخوری در لیگ برتر به دست نیاورده بود، حالا چهار برد متوالی دارد تا از این حیث در بین تیم های این دوره رکورددار محسوب گردد. همین نتایج، بسیاری را به این فکر انداخته که پرسپولیس به راحتی بازی معوقه اش را هم می برد و به صدر صعود می نماید.

نکته فراموش شده در این میان، اما امیر قلعه نویی است. مربی ای که راهنمایی گل گهر را در این فصل به دست گرفته و دست بر قضا نتایج قابل قبولی هم گرفته است. ژنرال آبی ها که پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر محسوب گردد، این روز ها به همراه تیمش از 14 بازی 22 امتیاز دارد و در رده ششم جدول ایستاده است. این بدان معناست که تیم امیر قلعه نویی امید زیادی برای نزدیک شدن به صدر جدول دارد؛ چون پیروزی احتمالی مقابل پرسپولیس آن ها را 25 امتیازی می نماید و به رتبه چهارم جدول می فرستد.

اهمیت این 25 امتیاز از آن جهت برای قلعه نویی و تیمش زیاد است که درست در یک قدمی استقلال رده سومی و سه امتیازی سپاهان صدرنشین قرار می دهد. مردی که با فرمول های مختلف توانسته با سپاهان و استقلال قهرمان لیگ برتر گردد، طبیعتا فوت و فن ماندن در بالای جدول را هم خوب بلد است.

همه از پرسپولیس و یحیی گل محمدی صحبت می نمایند، ولی امیر قلعه نویی را نباید فراموش کرد. او به همراه تیمش در ابتدای فصل، چندین هفته صدرنشین بود و توانست گل گهر را در حد یک مدعی مطرح کند. آن ها همچنان مدعی می مانند اگر گل گهر پرسپولیسِ به اوج برگشته را شکست دهد. پس اولین انگیزه می تواند برای امیر قلعه نویی و تیمش فنی باشد؛ آن ها بالانشینی در جدول را در نظر دارند و در این بین برایش به آب و آتش می زنند.

نکته دیگر، اما موضوعی انگیزشی برای امیر قلعه نویی است که ارتباط مستقیمی با استقلال پیدا می نماید. او از این موضوع مطلع است که این روز ها طرفداران استقلال نامش را به عنوان سرمربی بعدی تیمشان زمزمه می نمایند، پس امیر انگیزه زیادی دارد برای دلربایی بیشتر از طرفداران آبی، رقیب سنتی، یعنی پرسپولیس را هم شکست دهد. با این اتفاق، او دست کم در یک بازه کوتاه مدت، نامش را بیش از گذشته در بین گزینه های سرمربیگری احتمالی استقلال مطرح می نماید. البته که انگیزه بعدی او رسیدن به تیم محمود فکری است!

پیروزی احتمالی گل گهر برابر پرسپولیس آن ها را به یک امتیازی استقلال در جدول می رساند و کیست که نداند امیر قلعه نویی با تیمی نه چندان مدعی درپی عبور از استقلالِ این فصل با آن همه ستاره مدعی است. او که پیش تر گفته بود انگار از نهاد های بالاتر به مسئولان استقلال گفته اند به عنوان سرمربی سراغ امیر قلعه نویی نروند، انگیزه زیادی دارد تا دانش فنی اش را به رخ مسئولان کنونی باشگاه استقلال بکشد.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: فرارو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 43488

به "امیر قلعه نویی را نباید فراموش کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیر قلعه نویی را نباید فراموش کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید