بزرگترین بازار سیاه اینترنتی از هم پاشید

به گزارش بلاگ پو، خبرگزاری مهر: مقامات امنیتی پیروز به شناسایی بزرگترین بازار سیاه اینترنتی موسوم به آلفا- بی شدند که از آن برای فعالیت های تجاری و خرید و فروش اقلام غیرقانونی استفاده می شد.

بزرگترین بازار سیاه اینترنتی از هم پاشید

پیش از این بازار سیاه اینترنتی خطرناک دیگری به نام جاده ابریشم به مامن خلافکاران اینترنتی مبدل شده بود و پس از شناسایی و فروپاشی بازار یاد شده، بازار دیگری به نام AlphaBay سربرآورد که حالا سایت مربوط به آن شناسایی شده است.

مقابله با این بازار سیاه اینترنتی با همکاری پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا، کانادا و تایلند اجرا شده است. یکی از مدیران اصلی AlphaBay فردی کانادایی به نام الکساندر کاز است که در تایلند دستگیر شد، اما جسد وی این هفته در سلولش کشف شد.

از AlphaBay برای فروش مواد مخدر، اسناد اقتصادی مسروقه، آموزش کلاهبرداری در اینترنت، آموزش روش استفاده از انواع اسلحه و ... استفاده می شد و مدیران آن هر هفته میلیون ها دلار درآمد داشتند. هنوز تمامی عوامل گرداننده این سایت شناسایی نشده اند و ظاهرا بخش عمده درآمدهای ناشی از فعالیت آن به واحدپولی بیت کوین بوده و شناسایی نشده است.

پیش از این وقوع یک آسیب پذیری در سایت یاد شده باعث شده بود که کاربران بتوانند پیغام های خصوصی ارسالی در AlphaBay را مطالعه نمایند. افشای این مساله باعث شد تا دیگر سایت های بازار سیاه اینترنتی مانند Hansa Market برای شناسایی مسائل مشابه دست به کار شوند. گفته می گردد همین آسیب پذیری سرنخ اصلی مقابله با AlphaBay را در اختیار پلیس قرار داده است.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: برترین ها
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 15737

به "بزرگترین بازار سیاه اینترنتی از هم پاشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین بازار سیاه اینترنتی از هم پاشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید