تصمیم جدی عبدالمهدی برای استعفا

به گزارش بلاگ پو، عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق از قصد خود برای اعلام استعفا اطلاع داد.

تصمیم جدی عبدالمهدی برای استعفا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق امروز (آدینه) در بیانیه ای گفت که میخواهد استعفای خود را تقدیم مجلس کند.

به نوشته وبگاه السومریه نیوز، او گفت که بنا بر شرایط موجود و جهت جلوگیری از خشونت ادامه دار و به علت ناتوانی آشکار در سامان دادن به اوضاع، از مجلس می خواهد تا درخصوص تشکیل دولت تصمیم گیری کند.

در این بیانیه آمده است: با دقت به خطبه مرجعیت عالی دینی گوش دادم که در آن آمده است: با توجه به شرایط دشواری که کشور در آن به سر می برد و با توجه به ناتوانی دستگاه های مختلف در تعامل با شرایط دو ماه گذشته و جهت جلوگیری از ریخته شدن خون [مردم]مجلس باید در گزینه های خود تجدید نظر و با توجه به منافع عراق و مراقبت از خون فرزندان عراق و جلوگیری از ناآرامی و تخریب بیشتر اقدام کند.

عادل عبدالمهدی اضافه نمود: بنابراین با توجه به این خواسته و تعجیل در عملی شدن آن، به زودی در یک نامه رسمی استعفای خود را از ریاست دولت فعلی به مجلس ارائه خواهم داد.

نخست وزیر عراق در سرانجام تأکید کرد: کوچک و بزرگ می دانند که من علنا پیش از این و در یادداشت های رسمی، خواهان اجرای این گزینه و آنچه که به مصلحت مردم و کشور است، شده بودم.

اعلام عبدالمهدی مبنی بر قصد خود جهت اعلام استعفا در حالی است که بسیاری از احزاب عراق امروز در بیانیه های جداگانه و پس از خطبه امروز مرجعیت عراق، خواهان تشکیل جلسه مجلس برای استیضاح و برکناری دولت شده بودند.

از سوی دیگر همزمان با بیانیه عبدالمهدی، جمعیت بسیاری در میدان التحریر بغداد تجمع نموده و شادی کردند. همزمان هزاران نفرنیز در این شهر اقدام به تشییع جنازه نمادین کشته های روز گذشته شهر الناصریه مرکز استان ذی قار واقع در جنوب عراق کردند. بنابر اعلام منابع رسانه ای عراقی روز گذشه 24 نفر در این شهر در بر اثر درگیری با نیرو های امنیتی جان خود را از دست دادند.

عراق از یکم اکتبر (نهم مهر ماه) در شرایط نا آرامی به سر می برد و معترضان عراقی در شهر های عمدتا شیعه نشین خواهان مبارزه با فساد و برطرف ناکارآمدی دستگاه های اجرایی شده اند. اعتراضات که به علت برگزاری راهپیمایی اربعین امام حسین (ع) به مدت دو هفته به تعلیق افتاده بود از 25 اکتبر (سوم آبان) از سر گرفته شده و کماکان ادامه دارد.

در حال تکمیل...

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 16635

به "تصمیم جدی عبدالمهدی برای استعفا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم جدی عبدالمهدی برای استعفا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید