تغییر سامانه ارسال لیست حق بیمه تامین اجتماعی از مرداد

به گزارش بلاگ پو، سامانه تازه ارسال لیست و پراخت حق بیمه تأمین اجتماعی به نشانی Es.tamin.ir در اختیار کارفرمایان قرار گرفته و از ماه آینده (مرداد) جایگزین سامانه سابق به نشانی Samt.tamin.ir می شود.

تغییر سامانه ارسال لیست حق بیمه تامین اجتماعی از مرداد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، تغییر سامانه ارسال لیست بر اساس تصمیمات کمیته راهبری و بهبود فرآیند های طرح 3070 مبنی بر یکپارچه سازی سامانه های خدمات غیرحضوری اجرا شده است.

سامانه تازه از مرداد ماه 1400 در اختیار همه کارفرمایان برای بارگذاری لیست ماهانه حق بیمه قرار می گیرد و در تیر ماه هم تمهیداتی اتخاذ شده که حداقل 30 درصد کارفرمایان تحت پوشش نسبت به ارسال لیست ماهانه کارکنان و پرداخت حق بیمه متعلقه از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی Es.tamin.ir اقدام کنند.

به منظور سهولت کاربران در فرآیند ارسال لیست حق بیمه راهنمایی های لازم به مخاطبین در این خصوص صورت می گیرد و دریافت برگ پرداخت رانندگان انفرادی، کارگران ساختمانی و سایر بیمه شدگان خاص از طریق سامانه Samt.tamin.ir هم امکان پذیر خواهد بود.

به گزارش ایرنا، طرح 3070 روز دوشنبه (19 آبان 99) با حضور مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با هدف کاهش مراجعات حضوری به شعب و کارگزاری های این سازمان افتتاح شد.

این طرح با ارائه 30 خدمت الکترونیک، 70 میلیون مراجع از مجموع 96 میلیون مراجع تامین اجتماعی به شعب وکارگزاری های این سازمان را کاهش می دهد.

پرداخت هدیه ازدواج، حذف مراجعه فرزندان اناث مستمری بگیران با ثبت هوشمند سرانجام کفالت، ابلاغ غیرحضوری احکام مطالباتی در سامانه اختصاصی خدمات الکترونیکی سازمان تأمین اجتماعی، ابلاغ مفصاحساب، ماده 38 قانون تأمین اجتماعی، استعلام شرایط دریافت مستمری و بیمه شده، نام نویسی غیرحضوری افراد تبعی از طریق بیمه شده اصلی، درخواست غیرحضوری تکمیل سوابق بیمه به صورت کسری از ماه، انعقاد قرارداد و دریافت برخط بیمه اختکمک، اخذ غیرحضوری تعهدنامه برای ابلاغ احکام و مکاتبات الکترونیکی، امکان مشاهده جزئیات محاسبات و گردش حساب بدهی ها، دریافت غیرحضوری اعتراض کارفرما و مشخص و اعلام رسیدگی، پرداخت غیرحضوری غرامت دستمزد ایام بیماری ناشی از کرونا، سرویس غیرحضوری دریافت حق بیمه و احتساب سوابق دوران خدمت سربازی، اخذ الکترونیکی درخواست و صدور هوشمند و ابلاغ مفصاحساب، ارتقاء سامانه دریافت لیست حق بیمه، انعقاد قرارداد و دریافت برخط بیمه حرف و مشاغل آزاد، درخواست غیرحضوری کمیسیون پزشکی، حذف کاغذ از درآمد، پرداخت غیرحضوری کمک هزینه مرنام ترحیم، برقراری و پرداخت غیرحضوری بیمه بیکاری، اخذ غیرحضوری درخواست کفالت و بازرسی و کمک هزینه اروتز و پروتز، برقراری غیرحضوری مستمری بازماندگان، اخذ تعهدنامه غیرحضوری فرزندان اناث بازمانده، واکشی عکس از سامانه نام نویسی، دریافت گواهی پرداخت حق بیمه ساختمانی، امکان تقسیط غیرحضوری و نظام مند بدهی ها، پرداخت غیرحضوری حق بیمه کسری از ماه، هوشمندسازی لیست ارسالی کارفرمایان و امکان پرداخت آنلاین و احتساب آنی واریزی در حساب بیمه شده، کارفرما 30 خدمت طرح 3070 محسوب می شود.

سازمان تامین اجتماعی به نام بزرگترین صندوق بازنشستگی کشور بیش از 50 درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی از جمله درمان قرار داده است.

بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر 14 میلیون نفر از جمعیت کشور به نام بیمه شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به نام مستمری بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه مدت بیمه ای و درمان بهره مند می شوند. با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه ها، در مجموع بیش از 44 میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به تعداد می فرایند.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 51664

به "تغییر سامانه ارسال لیست حق بیمه تامین اجتماعی از مرداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر سامانه ارسال لیست حق بیمه تامین اجتماعی از مرداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید