تهدیدات زیستی از مهمترین تهدیدات در جهان

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/کرمان استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) تهران گفت: از مهمترین تهدیدات کلان جهان پس از سایبری، تهدیدات بیوتکنولوژی(تهدیدات زیستی) است.

تهدیدات زیستی از مهمترین تهدیدات در جهان

پرفسور علی کرمی عصر امروز 13 آبان ماه در همایش پدافند غیرعامل در سالن فجر مجتمع مس سرچشمه اظهار کرد: تهدیدات انسان ساز با توجه به توسعه روز افزون فناوری در حال تغییر چهره است.

وی اضافه نمود: سیل و زلزله ممکن است شدت وحدت و نوعش فرق کند اما از لحاظ فناوری تأثیری بر روی آن نمی گذارد، تهدیدات در زمینه پزشکی و ایمنی در حال تغییرات است یکی از مهمترین تهدیدات کلان جهان پس از سایبری، تهدیدات بیوتکنولوژِی یا زیستی است.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله تهران با اشاره به اینکه دشمن متوجه شده که در حوزه تهدیدات سخت حریف ما نشده و اقدامات نظامی بر علیه ما نتوانست کاری بکند، ادامه داد: ولی دشمن بر اساس اطلاعات موجود در همه زمینه ها دست بردار نیست و چهره تهدیداتش را عوض نموده و جنگ سخت را به جنگ نیمه سخت، نرم و هوشمند تبدیل می نماید.

کرمی اعلام کرد: آمریکا واژه قدرت هوشمند را به کار می برد و گفته است که ما از تمام مولفه های هوشمند علیه ایران استفاده می کنیم لذا مولفه های قدرت آمریکا شامل علم و تکنولوژی و فناوری است و دامنه نفوذ و اشرافش بر منطقه است.

این استاد دانشگاه توضیح داد: ما در حوزه نفوذ ضربه پذیر هستیم به ویژه در حوزه دانشگاه ها و حوزه های علمی و تحقیقاتی و دشمن فردی را پیدا می نماید که نفوذ پذیر باشد.

وی اظهار داشت: مجتمع مس سرچشمه به عنوان یک آیتم قوی است که در فراوری مس در خاورمیانه نظیر ندارد و در جهان شاخص است لذا ممکن است دشمن از هر قدرت هوشمندی در از بین بردن این منابع مهم استفاده کند؛ ممکن است از پهبادها برای تخریب و از بین بردن ذخایر و منابع انسانی استفاده کند پس پهپادهای مشکوک را باید جدی گرفت.

کرمی اظهار داشت: دشمن می تواند عامل ویروس خطرناک را به مخازن آب وارد کند؛ بیش از 1 میلیون لیتر اسید سولفوریک در مخازن مس سرچشمه رفسنجان ذخیره سازی می گردد که باید تهدیدات در این زمینه را شناسایی و کنترل ومصون سازی کرد.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 15061

به "تهدیدات زیستی از مهمترین تهدیدات در جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدیدات زیستی از مهمترین تهدیدات در جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید