جداسازی و تمایز سلول های بنیادی اسپرماتوگونی انسان در بستر سه بعدی خبرنگاران

به گزارش بلاگ پو، محققان بانک سلول های انسانی و جانوری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در مطالعه ای به آنالیز روش جداسازی و تمایز سلول های بنیادی اسپرماتوگونی انسان در بستر سه بعدی حاصل از بافت سلول زدایی شده بیضه گوسفند پرداختند.

جداسازی و تمایز سلول های بنیادی اسپرماتوگونی انسان در بستر سه بعدی خبرنگاران

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، دکتر عبدالرضا دانشور، مدیر بانک سلول های انسانی و جانوری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران گفت: بهبود روش های کشت سلول های بنیادی اسپرماتوگونی (SSCs) در شرایط in vitro می تواند راهی برای مطالعه بیشتر فرایند اسپرماتوژنز و یاری به درمان ناباروری در مردان باشد.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه کشت سلول ها در بستر سه بعدی نسبت به دو بعدی شرایط ایده آل تری برای کشت و تمایز سلول ها فراهم می نماید، تا کنون مطالعات گسترده ای بر روی انواع بستر سه بعدی اجرا شده است.

دانشور خاطر نشان کرد: در این تحقیق برای نزدیک شدن هرچه بیشتر به شرایط in vivo از بستر سه بعدی حاصل از لایه بافتی سلول زدایی شده بیضه گوسفند برای کشت و تمایز SSCs انسانی استفاده شد. پس از گذشت یک ماه کشت تمایزی SSCs بر روی بستر تهیه شده و مقایسه نتایج حاصل با شرایط مشابه در بستر دو بعدی، نشان داده شد که زیست پذیری، تکثیر و تمایز این سلول ها به طور معنی داری در بستر سه بعدی سلول زدایی شده بیشتر از بستر دو بعدی بوده است.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، نتایج این پژوهش تحت عنوان Isolation, identification and differentiation of human spermatogonial cells on three-dimensional decellularized sheep testis در ژورنال Acta Histochemica به چاپ رسیده است.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 45864

به "جداسازی و تمایز سلول های بنیادی اسپرماتوگونی انسان در بستر سه بعدی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جداسازی و تمایز سلول های بنیادی اسپرماتوگونی انسان در بستر سه بعدی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید