خبرنگاران بانک اطلاعاتی سالمندان در زنجان ایجاد میشود

به گزارش بلاگ پو، زنجان- خبرنگاران- استاندار زنجان گفت: با اقدامات اجرا شده شمار مرگ و میرهای سالمندان مبتلا به کرونا در این استان فرایند کاهشی دارد و ایجاد بانک اطلاعاتی در هر حوزه به ویژه سالمندان امری ضروری است و این مهم باید در نهادهای متولی مانند کمیته امداد و بهزیستی لحاظ شود.

خبرنگاران بانک اطلاعاتی سالمندان در زنجان ایجاد میشود

فتح الله حقیقی شامگاه یکشنبه در ستاد کرونای استان با اشاره به اینکه بر این اساس، بانک اطلاعاتی یاد شده باید طی یک هفته آینده توسط دستگاههای متولی تشکیل شود، افزود: اقدامات لازم در خصوص سالمندان به ویژه رده سنی 60 تا 70 سال و 70 سال به بالا مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در این رده های سنی اولویت هایی نظیر شناسایی سالمندان دارای بیماری زمینه ای و نیازمندی های آنان همچنین نوع زندگی به صورت انفرادی و یا تاهل نیز مد نظر قرار گیرد.

این مسؤول ادامه داد: طبق برنامه ریزی ها تلاش می شود به گروه سنی 60 تا 70 سال آموزش ها و اقدامات پیشگیرانه کرونایی توسط دستگاه اجرایی متولی امر ارائه تا نسبت به احصا کارهای انجام گرفته این بخش مبادرت شود.

وی با بیان اینکه با بهره گیری از اطلاعات سیب توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نسبت به رفع نواقص اقدامات و کارهای انجام گرفته مبادرت خواهد شد، گفت: باید کاری کرد تا سالمندان دارای بیماری زمینه ای و خاص برای دریافت داروهای مورد نیاز مسئله ای نداشته باشند که در این راستا سازمان های بیمه گری نقش مهمی بر عهده دارند.

حقیقی افزود: این استان تلاش می کند با توجه به شرایط کرونایی و شیوع موج سوم بیماری کرونا از تجمعات سالمندان برای دریافت خدمات مورد نیاز به ویژه دارو جلوگیری کند که همکاری سازمان های متولی امر مهم است.

استاندار زنجان با بیان اینکه سالمندان دارای بیماری های زمینه ای به دلیل مسائل نمی توانند مایحتاج مورد نیاز خود را تامین کنند، ادامه داد: با همکاری اداره کل پست می توان فرایند خرید را برای آنان تسهیل کرد و حتی ماسک مورد نیاز ماهانه بصورت رایگان و مواد ضدعفونی کننده به سالمندان نیازمند گروههای تحت پوشش نهادهای حمایتی ارائه می شود.

وی گفت: آموزش های سالمندان نیز با همکاری سازمان های متولی لحاظ و دانشگاه علوم پزشکی با راه اندازی استودیو سلامت موضوعات مختلفی در ارتباط با کرونا در خصوص سالمندان و مسائل پیشگیرانه کرونا را با جدیت دنبال کند.

حقیقی افزود: ارائه امکانات به سالمندان از سوی دستگاههای متولی نیز مورد توجه و پیگیری قرار گیرد و موضوع دیگر بهره گیری از ظرفیت های خیرین در پیشبرد برنامه های تعیین شده سالمندان است که تحقق این مهم می تواند بسیار اثرگذار باشد.

وی گفت: هم اکنون زنجان به لحاظ میانگین سنی مرگ های کرونایی جزو سه استان بالای کشور است و این موضوع نشان می دهد باید با اقداماتی بیماران زمینه ای و خاص را کنترل کرد.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 36756

به "خبرنگاران بانک اطلاعاتی سالمندان در زنجان ایجاد میشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بانک اطلاعاتی سالمندان در زنجان ایجاد میشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید