خبرنگاران 500 میلیارد تومان اعتبار به راه آهن اردبیل تزریق می گردد

به گزارش بلاگ پو، اردبیل-خبرنگاران -استاندار اردبیل از تزریق اعتبار 500 میلیارد تومان اعتبار تخصیصی برای قطعات مختلف پروژه را آهن اردبیل با همکاری سازمان برنامه و بودجه و بانک ملی در دو ماه اول امسال اطلاع داد.

خبرنگاران 500 میلیارد تومان اعتبار به راه آهن اردبیل تزریق می گردد

به گزارش خبرنگاران ، اکبر بهنامجو روز یکشنبه در جریان بازدید معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های وزارت راه و شهرسازی از فرایند اجرای قطعات مختلف راه آهن اردبیل - میانه اضافه نمود: کوشش شده با تزریق اعتبار 240 میلیارد تومانی در اواخر سال گذشته از محل بانک ملی و منابع عمومی دولت و همچنین با اعتبار 500 میلیارد تومانی که تزریق می گردد، فرایند ریل گذاری و اجرا بیش از پیش تسریع گردد.

وی اعلام کرد: با تزریق به موقع اعتبار 240 میلیارد تومانی در اواخر سال گذشته، هم اکنون پیمانکاران تمام قطعات راه آهن از اولین روز بعد از تعطیلات نوروز مستقر و عملیات اجرا را در پروژه شروع نموده اند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: در جریان بازدید از تمام قطعات راه آهن اردبیل - میانه صورت جلسه کاری با همه پیمانکاران امضا شد تا بتوانیم با تسریع در فرایند اجرا زیرسازی را تا 20 خرداد به انتها برسانیم.

بهنامجو با اشاره به اینکه تمامی قطعات راه آهن در حال انجام بوده و تا 20 خرداد ماه زیرسازی را انجام می دهند، افزود: در سه قطعه از قطعات راه آهن به دلیل جایگزین شدن پیمانکار جدید و همچنین سختی کار در منطقه زیرسازی تا مرداد ماه انجام می گردد.

استاندار اردبیل با اشاره به انجام ریل گذاری 52 کیلومتر از راستا راه آهن،اظهار کرد: با توجه به عدم ورود ریل از خارج از کشور، ریل های تولیدی داخل کشور خریداری شده و با توجه به پیگیری های انجام گرفته سهمیه استان برای اختصاص ریل افزایش می یابد.

بهنامجو به بازدید از ایستگاه های در حال انجامی راه آهن اشاره نمود و اضافه نمود: اجرای ایستگاه اصلی راه آهن اردبیل با بیش از 97 درصد پیشرفت فیزیکی تا خرداد ماه به اتمام می رسد.

وی اعلام کرد: سه ایستگاه دیگر به غیر از ایستگاه اصلی راه آهن اردبیل در حال انجام بوده که یک ایستگاه تا خرداد ماه و 2 ایستگاه دیگر تا مرداد ماه تکمیل می گردد.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های وزارت راه و شهرسازی هم در این بازدید از انجام 88 درصد از زیرسازی پروژه راه آهن اردبیل اطلاع داد.

عباس خطیبی اعلام کرد: پروژه راه آهن اردبیل ، جزو سخت ترین پروژه های ریلی کشور است و کوشش می کنیم با ایجاد شرایط مناسب در سالجاری هم به اجرای این پروژه شتاب دهیم.

وی اعلام کرد: در سال گذشته با وجود محدودیت و تنگناهای مختلف، اقدامات زیر سازی و ریل گذاری این پروژه انجام شد و در تداوم کار برنامه ریزی اقتصادی و اجرایی برای ادامه فرایند این پروژه با حضور پیمانکاران و بازدید میدانی از تمام قطعات صورت گرفته و کوشش می کنیم شرایط مناسبی را برای ادامه اجرا فراهم کنیم.

او با اشاره به ریل گذاری بیش از 51 کیلومتر از پروژه راه آهن اردبیل گفت: ایستگاه اول راه آهن اردبیل نیز بالای 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا خرداد ماه تکمیل می گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: پیش بینی می گردد با برطرف مسائل و ایجاد شرایط مساعد، کار اصلی پروژه در شش ماهه اول سال به ثمر برسد.

عملیات اجرایی راه آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی 175 کیلومتر در سال 84 شروع شده و عملیات آن پس از سال ها توقف در دولت تدبیر و امید شروع شد.

مرتفع ترین پل ریلی کشور به ارتفاع 81 متر در راستا آرپاچایی در این پروژه در حال احداث است و علاوه بر آن در طول راستا 27 کیلومتر تونل و هفت کیلومتر گالری نیز بازگشایی شده و در حال انجامست.

در طرح راه آهن اردبیل - میانه 62 دستگاه تونل به طول 23 هزار و 810 متر، چهار کیلومتر پل دره ای عظیم، سه کیلومتر پل آبرو و 10 دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا می گردد.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 45245

به "خبرنگاران 500 میلیارد تومان اعتبار به راه آهن اردبیل تزریق می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 500 میلیارد تومان اعتبار به راه آهن اردبیل تزریق می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید