روز استقلال لبنان با طنین اعتراض

به گزارش بلاگ پو، گروه دنیا، برای اولین بار در تاریخ لبنان این کشور روز استقلال خود را با تظاهرات اعتراض آمیز مردم سپری کرد.به گزارش سایت شبکه خبری الجزیره، سال گذشته روز استقلال لبنان در بیروت با زرق و برق فراوان برگزار گردید و مقامات سیاسی و نظامی این کشور در رژه ارتش این کشور که در خیابان های پایتخت برگزار گردید، شرکت کردند.

روز استقلال لبنان با طنین اعتراض

اما سال جاری همه چیز رنگ و بوی خشم مردمی را داشت که هفته ها است به خیابان می فرایند و فریاد اعتراض برای ایجاد تغییرات در قانون انتخابات این کشور سر می دهند و خواستار رفتن سیاستمداران فاسد هستند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی به جز بیروت، دانشجویان در استان های طرابلس و عکار در شمال این کشور تظاهرات ضد دولتی برگزار کردند. این در حالی است که همزمان فعالان لبنانی در شبکه های اجتماعی مردم را تا تحقق کامل مطالباتشان به اعتصاب عمومی فراخواندند. این اعتصاب قرار است فردا برگزار گردد. تظاهرات دیروز مردم بیروت خالی از حادثه نبود و منابع لبنانی از زخمی شدن شش معترض در جریان تظاهرات خبر دادند. به گفته منابع خبری، پنج نفر از زخمی شدگان یاری های اولیه دریافت کردند و نفر ششم به بیمارستان منتقل شد.

تداوم اعتراض ها در حالی در لبنان مشاهده می گردد که شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان آدینه شب گفت که کارشکنی امریکا نخستین مانع تشکیل کابینه لبنان شده است. به گزارش ایرنا، شیخ قاسم در گفت و گوی اختصاصی با بخش عربی خبرگزاری رویترز گفت: واشنگتن به دنبال آن است که یک دولت در راستای منافع خود ایجاد کند، درحالی که حزب الله به دنبال تشکیل یک دولت در راستای منافع و نیازهای مردم لبنان است.

شیخ قاسم به اظهارات جفری فلتمن سفیر پیشین امریکا در لبنان در مورد بحران این کشور واکنش نشان داد وگفت: وی صراحتاً خواسته های امریکایی ها در لبنان را بیان نموده است، امریکا به دنبال آن است که دولت جدید این کشور مستقیماً منافع واشنگتن را تأمین کند، دولتی که با غرب کار کند.

وی با بیان اینکه مسئولان امریکایی در حال تماس مستقیم با سیاستمداران لبنانی (برای تشکیل کابینه) هستند، اضافه کرد: ما را به حال خود رها کنید تا به توافق برسیم، چرا که به همان میزان که دخالت های شما در امور داخلی لبنان بیشتر می گردد، راهکار بحران به تعویق می افتد و امریکا عامل اصلی به عقب افتادن راهکار مسائل است.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 16312

به "روز استقلال لبنان با طنین اعتراض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز استقلال لبنان با طنین اعتراض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید