ریسک کمبود تراشه در کمین سازندگان رایانه شخصی

به گزارش بلاگ پو، فروش رایانه شخصی در سه ماهه اول سال 2021 به 981/ 83 میلیون واحد رسید که 2/ 55 درصد رشد سالانه داشت و به سازندگان رایانه شخصی کمک کرد رشد درآمد چشمگیری را گزارش کنند با این همه تامین این تقاضای فوق العاده چالش بزرگی برای شرکت هایی است که با کمبود قطعات دست و پنجه نرم می کنند.

ریسک کمبود تراشه در کمین سازندگان رایانه شخصی

به گزارش ایسنا، شرکت های دل و HP انتظار دارند تقاضا برای رایانه شخصی در ماه های آینده قوی بماند، اما افزایش آمار ابتلا به کووید-19 در جنوب شرقی آسیا شرایط را پیچیده تر کرده است. سازندگان رایانه شخصی به منظور تامین تقاضا، ذخیره سازی بعضی از قطعات را شروع کرده و کمبود تراشه را برای سایر بازیگران وخیم تر کرده اند.

تقاضای قوی برای کسب وکار رایانه شخصی خوب است، اما تامین کنندگان باید به حد کافی قطعه تهیه کنند تا مطمئن باشند که توان پاسخگویی به تقاضا را دارند و در شرایطی که کمبود جهانی تراشه ادامه دارد، این وظیفه آسانی نیست. سه سازنده بزرگ رایانه شخصی که شرکت های چند میلیارد دلاری هستند مزیت هایی مانند قدرت خرید و روابط خوب با تامین کنندگان دارند و رقیبان شان نمی توانند در این زمینه با آن ها برابری کنند.

طبیعتا این شرکت ها به استفاده از این مزیت ها برای حمایت از رشد کسب وکارشان ادامه می دهند. به خصوص شرکت HP که اذعان کرده CPU بسیار زیادی خریده تا مطمئن شود در زمان نیاز با کمبود قطعه روبه رو نمی شود. لنوو که خود هم ظرفیت های تولیدی دارد، قطعاتی با قرارداد های بلندمدت تهیه و ذخیره سازی می کند.

در مجموع ذخیره سازی ممکن است ایده بدی برای سازندگان رایانه شخصی نباشد، زیرا قیمت ها را تثبیت کرده و ریسک های آن ها را کاهش می دهد. اما ذخیره سازی قطعات از طریق آنها، تامین قطعات را برای فروشندگان کوچک تر سخت می کند. علاوه بر هزینه قطعات، عوامل دیگر هم بر کسب وکار فروشندگان رایانه شخصی تاثیر می گذارد. لجستیک هم گران تر شده و بنابراین آن ها ناچارند کانتینر ها و حمل هوایی را از قبل رزرو کنند.

میزان عرضه با افزایش تولید قطعات مختلف در صنعت تراشه سازی در واقع بهبود پیدا کرده، اما همزمان تقاضا هم افزایش یافته است؛ بنابراین لنوو انتظار دارد کمبود قطعات به مدت یک تا یک سال و نیم دیگر ادامه پیدا کند، اما وخیم تر نخواهد شد.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: فرارو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 51466

به "ریسک کمبود تراشه در کمین سازندگان رایانه شخصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریسک کمبود تراشه در کمین سازندگان رایانه شخصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید