سردار باقری: همکاری نیرو های مسلّح ایران و تاجیکستان تأثیر مثبتی در امنیت منطقه خواهد داشت خبرنگاران

به گزارش بلاگ پو، رئیس ستاد کل نیرو های مسلح گفت: قطعا همکاری 2 نیروی مسلح ایران و تاجیکستان در ارتقای امنیت و ثبات در منطقه و توسعه نیرو های مسلح تاجیکستان و استفاده از تجارب دو کشور تاثیر مثبتی خواهد داشت.

سردار باقری: همکاری نیرو های مسلّح ایران و تاجیکستان تأثیر مثبتی در امنیت منطقه خواهد داشت خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سپهبد شیرعلی میرزا وزیر دفاع کشور تاجیکستان، صبح امروز (پنج شنبه 19 فروردین) با حضور در محل ستاد کل نیرو های مسلح با سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو های مسلح ملاقات و تبادل نظر کرد.

سرلشکر باقری پس از این ملاقات در جمع خبرنگاران درباره توافقات ملاقات با وزیر دفاع جمهوری تاجیکستان گفت: با شروع فصل بهار میزبان وزیر دفاع کشور دوست و همسایه جمهوری تاجیکستان بودیم؛ که در این سفر پایه های توسعه روابط نظامی دو کشور گذاشته شد.

وی اضافه کرد: همچنین مقرر شد تا گروه کاری مشترکی بین دو نیرو های مسلح 2 کشور ایجاد گردد و این کارگروه آینده روابط نظامی و دفاعی دو کشور را ترسیم و برنامه ریزی کند.

سرلشکر باقری ادامه داد: وزیر دفاع تاجیکستان با هیئت همراه از مجموعه های صنایع دفاعی کشور ما بازدید داشتند و در نشست امروز هم در مورد گروه های کاری مختلف در حوزه نظامی از جمله همکاری های آموزشی و ... مذاکره شد.

رئیس ستاد کل نیرو های مسلح گفت: قطعا همکاری 2 نیروی مسلح ایران و تاجیکستان در ارتقای امنیت و ثبات در منطقه و توسعه نیرو های مسلح تاجیکستان و استفاده از تجارب دو کشور تاثیر مثبتی خواهد داشت و این سفر سرشروع توسعه روابط نظامی و دفاعی بین دو کشور است.

وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی دو کشور گفت: کشور تاجیکستان فارس زبان و دارای فرهنگ تاریخ و دین مشترکی با کشور ما است و ان شاالله بهار طبیعت با بهار توسعه نظامی دو کشور همراه خواهد بود.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 46537

به "سردار باقری: همکاری نیرو های مسلّح ایران و تاجیکستان تأثیر مثبتی در امنیت منطقه خواهد داشت خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سردار باقری: همکاری نیرو های مسلّح ایران و تاجیکستان تأثیر مثبتی در امنیت منطقه خواهد داشت خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید