طرح های زیبای شاسی بلند ایرانی گنو و واکنش ایران خودرو

به گزارش بلاگ پو، وب سایت یک پزشک - میثاق محمدی زاده: ایران خودرو به طرح های منتشر شده درباره شاسی بلند ایرانی گنو واکنش نشان داد و گفت برنامه ای برای فراوری این خودرو ندارد، چون اساسا امکان فراوری آن نیست!

طرح های زیبای شاسی بلند ایرانی گنو و واکنش ایران خودرو

امروزه خودرو های شاسی بلند یکی از محبوب ترین کلاس های خورو های سواری در جهان هستند و غالب مردم دوست دارند با آن ها رانندگی نمایند. لذت رانندگی با شاسی بلند ها قابل مقایسه با خودرو های معمولی نیست و مزیت های آن ها نیز باعث شده تمام خودروسازان سراغ عرضه مدل هایی از آن ها بروند.

در ایران هنوز خودروسازانی مانند ایران خودرو سراغ کلاس شاسی بلند نرفته و هیچ خودروی به اصطلاح تمام طراحی ایرانی و ملی شاسی بلندی عرضه نکردند. علاقه و اشتیاق مردم باعث شده هر از چند گاهی یک طراح خوش ذوق، طرح های مفهومی از شاسی بلند ایرانی در فضای مجازی منتشر کند و باعث قوت دریافت این بحث گردد.

معروف ترین طرح های مفهومی شاسی بلند ایرانی متعلق به یک طراح صنعتی به نام مرتضی آلاد است. این طراح در سال 1395 اولین طرح های خودروی شاسی بلند ایرانی گنو را منتشر کرد و در سال های بعد نسخه های به روز شده ای از آن ها را ارائه داد.

شاسی بلند گنو بسیار زیبا و دلفریب است. به ویژه، طرح های سال 97 بسیار پخته تر و دارای هارمونی خطوط، سادگی و جزئیات بیشتری هستند. رینگ ها 22 اینچی در دو تریم رنگی، ورودی های هوای تیره رنگ به همراه طراحی اسپرت و جوان پسند باعث شده کاربران فضای مجازی حسابی از این طرح ها استقبال نموده و به ایران خودرو فشار بیاورند ساخت آن را در دستور کار خود قرار دهد.

شاسی بلند گنو ظرفیتی 5 نفره دارد و در ابعاد طول 4720 میلی متر، عرض 1890 میلی متر، ارتفاع 1658 میلی متر و فاصله بین دو محور 2790 میلی متر طراحی شده است که با شاسی بلند هایی مانند هیوندای سانتافه، کیا سورنتو و تویوتا روفور قابل مقایسه است.

ایران خودرو: امکان ساخت ندارد

اما در این سو، ایران خودرو سرانجام ناچار شد به طرح های مرتضی آلاد واکنش نشان دهد و به طور رسمی در اطلاعیه ای بگوید: این رندر ها علیرغم استایل زیبا، بر اساس پلتفرم خاصی نبوده و امکان سنجی ساخت و فراوری نیز بر روی آن ها انجام نشده و صرفا سطح سازی کامپیوتری به حساب می آید.

به گفته ایران خودرو، این طرح ها ابتدا در سال 95 به ایران خودرو ارائه شده و بعد نسخه های به روزتر آن ها در سال 97 عرضه گردیدند. ایران خودرو در سال 95 برای شناسایی استعداد های علاقه مند به طراحی خودرو اقدام به انتشار فراخوانی نموده و طرح های فراوان مشابهی با طرح آلاد دریافت و به طراحان برتر جوایزی اهدا کرد.

ایران خودرو می گوید از دیرباز ارائه طرح های سه بعدی و رندری برای خودرو های آینده توسط دانشجویان طراحی صنعتی مرسوم بوده و بعضی از آن ها راهی به فضای مجازی باز می نمایند، ولی لزوما به معنی امکان فراوری و ساخت آن ها نیست.

ایران خودرو می گوید روابط عمومی این شرکت طرح های مرتضی آلاد برای شاسی بلند ایرانی گنو را دریافت و پاسخ های لازم را به ایشان داده است.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: برترین ها
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 16752

به "طرح های زیبای شاسی بلند ایرانی گنو و واکنش ایران خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح های زیبای شاسی بلند ایرانی گنو و واکنش ایران خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید