ظریف: ممانعت آمریکا از خرید دارو و غذا برای مردم ایران جنایت علیه بشریت است

به گزارش بلاگ پو، ظریف با اشاره به لزوم استفاده جمهوری اسلامی ایران از منابع ارزی خود در ژاپن، اعمال محدودیت های غیر قانونی توسط رژیم آمریکا در این جهت را محکوم کرد و جلوگیری از خرید دارو و غذا برای مردم ایران را جنایت علیه بشریت دانست.

ظریف: ممانعت آمریکا از خرید دارو و غذا برای مردم ایران جنایت علیه بشریت است

به گزارش خبرنگاران، در تماس تلفنی روز گذشته محمد جواد ظریف با همتای ژاپنی، در خصوص تحولات بین المللی، منطقه و روابط دوجانبه مصاحبه شد.

وزیر امور خارجه کشورمان انتخاب آقای سوگا به سمت نخست وزیر و همچنین انتصاب مجدد آقای موته گی به سمت وزیر امور خارجه را تبریک گفت و اظهار امیدواری نمود سیاست پیشین این کشور در تلاش برای ایفای نقش ژاپن در کمک به ثبات منطقه در دولت آقای سوگا نیز ادامه یابد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

ظریف با اشاره به لزوم استفاده جمهوری اسلامی ایران از منابع ارزی خود در ژاپن، اعمال محدودیت های غیر قانونی توسط رژیم آمریکا در این راستا را محکوم کرد و جلوگیری از خرید دارو و غذا برای مردم ایران را جنایت علیه بشریت دانست.

وزیر امور خارجه تاکید کرد از دولت ژاپن توقع داریم در چارچوب تعهد عام کشورها به اجرای قطعنامه های شورای امنیت از جمله قطعنامه 2231، مانع از این اقدام غیر قانونی آمریکا شود.

ایشان همچنین از حمایت های ژاپن از ایران در مبارزه با کرونا تشکر و اظهار امیدواری کرد همکاری های دو کشور در روابط دوجانبه گسترش یابد.

در خصوص برجام دکتر ظریف تاکید کرد بسیار مهم است که تمام تلاش خود را بکار گیریم تا طرف های دیگر هم تعهدات خود ذیل این توافق را انجام دهند.

وزیر امور خارجه کشورمان بر نقش فعال و سازنده جمهور اسلامی ایران در ایجاد صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد و افزود :حضور نیروهای بیگانه نه تنها کمکی نمی نماید بلکه موجب پیچیدگی و تشدید مسائل در منطقه می شود.

آقای موته گی از ارسال پیام تبریک دکتر ظریف تشکر کرده و بر تقویت همکاری ها در مبارزه با کرونا و ارسال تجهیزات پزشکی با استفاده از منابع مالی ایران تاکید کرد و گفت موضع ژاپن در تلاش برای ثبات سازی در خاورمیانه تغییر نکرده است.

موتگی گفت ژاپن همواره از برجام حمایت کرده و می نماید.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 35737

به "ظریف: ممانعت آمریکا از خرید دارو و غذا برای مردم ایران جنایت علیه بشریت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: ممانعت آمریکا از خرید دارو و غذا برای مردم ایران جنایت علیه بشریت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید