عربستان، بزرگترین وارد کننده سلاح در دنیا و آمریکا بزرگترین صادر کننده

به گزارش بلاگ پو، بیش از یک سوم از تسحلیات خریداری شده در سطح جهانی در پنج سال گذشته از آمریکا و نیمی از انتقال تسلیحات آمریکایی نیز به خاورمیانه بوده است.

عربستان، بزرگترین وارد کننده سلاح در دنیا و آمریکا بزرگترین صادر کننده

به نقل از شبکه خبری دویچه وله، بر اساس گزارش موسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم (سیری) که امروز (دوشنبه) منتشر شد، آمریکا در بازه زمانی 20126 تا 2020، 37 درصد فروش دنیای سلاح را داشته و به 96 کشور سلاح فروخته است. تقریبا نیمی از این فروش ها به خاورمیانه بوده است. صادرات سلاح آمریکایی در مقایسه با بازه 2011 تا 2015، رشد 15 درصدی داشته است.

بر اساس این گزارش، نمودار نقل و انتقال بین المللی سلاح در بازه زمانی 2016 تا 2020 بدون افت و خیز بوده که به بیش از یک دهه افزایش سرانجام داد. همچنین نخستین بار از 2001 تا 2005 است که ارزش نقل و انتقال تسلیحات عظیم بین کشورها - شاخص تقاضا- از دوره پنج ساله قبلی افزایش نداشت.

سیری می گوید، آمریکا، فرانسه و آلمان - سه کشور عظیم صادر نماینده سلاح - نقل و انتقال تسلیحات خود را افزایش دادند اما در مقابل صادرات از چین و روسیه کم آوردند.

روسیه دومین صادر نماینده عظیم سلاح دنیای است در حالیکه فرانسه در مقام سوم ایستاده و فروش سلاح از روسیه با کاهش واردات از هند روبرو شد.

عربستان، عظیمترین وارد نماینده سلاح

کشورهای خاورمیانه بیشترین واردات سلاح را با 25 درصد رشد در بازه زمانی 2016 تا 2020 نسبت به 2011 تا 2015 داشته اند.

عربستان عظیمترین وارد نماینده سلاح در دنیا، وارداتش را 61 درصد و قطر 361 درصد افزایش دادند.

امارات نیز اخیرا توافقی را با آمریکا برای خرید 50 فروند جنگنده اف-35 و 18 فروند پهپاد مسلح در قالب یک بسته به ارزش 23 میلیارد دلار امضا نموده است.

آسیا و اقیانوسیه عظیمترین مناطق وارد نماینده سلاح هستند و 42 درصد از نقل و انتقال تسلیحاتی را در بازه زمانی 2016 تا 2020 داشته اند. هند، استرالیا، چین، کره جنوبی و پاکستان نیز عظیمترین وارد نمایندگان تسلیحاتی این منطقه به شمار می آیند.

سیمون وزمن، محقق ارشد سیری گفت: برای چندین کشور در آسیا و اقیانوسیه رشد نظامی گری چین تهدیدی است که باعث می گردد تا آنها عظیمترین وارد نماینده سلاح باشند.

هنوز زود است که درباره تاثیرات کرونا حرفی زده گردد

سیری می گوید، هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا پاندمی کرونا در کاهش نقل و انتقال تسلیحاتی در دنیا اثری گذاشته است یا خیر.

وزمن ادامه داد: تاثیرات مالی پاندمی کرونا را می توان در کشورهایی شاهد بود که در سال های آینده واردات سلاحشان را ارزیابی می نمایند. اگرچه در همین بازه زمانی هم چندین کشور بودند که قراردادهای سنگین تسلیحاتی امضا کردند.، ایسنا

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 44604

به "عربستان، بزرگترین وارد کننده سلاح در دنیا و آمریکا بزرگترین صادر کننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان، بزرگترین وارد کننده سلاح در دنیا و آمریکا بزرگترین صادر کننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید