مقایسه سنگ دهبید با سنگ های مصنوعی

به گزارش بلاگ پو، این روز ها بکارگیری سنگ در نمای داخلی و خارجی ساختمان امری انکار ناپذیر است.

مقایسه سنگ دهبید با سنگ های مصنوعی

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، این روز ها بکارگیری سنگ در نمای داخلی و خارجی ساختمان امری انکار ناپذیر است. سنگ ها نه تنها جلوه ای زیباتر به ساختمان می دهند بلکه از مقاومت بسیار بیشتری هم در طول زمان برخوردار هستند و این در افزایش طول عمر ساختمان موثر است.

این مزیت ها موجب شده است تا تقاضای بسیاری بر روی سنگ های ساختمانی بوجود بیاید. در این بین چند گزینه در مقابل کارفرمایان قرار میگیرد . فاکتور هایی همچون بودجه ، نوع کاربری ساختمان، آب و هوای منطقه محل احداث و البته میزان دلسوزی که کارفرما برای ساخت ساختمان بخرج می دهد در تعیین سنگ مناسب دخیل می باشد .

سنگ دهبید یکی از اولویت های خریداران و کارفرمایان در چنین موقعیت هایی است اما عموما گزینه های دیگری هم نظیر سنگ مصنوعی و... نیز وجود دارد که ممکن است کار فرمایان را دچار تردید کند.

در این مقاله از سایت (خبرنگاران snn.ir (قصد داریم به مقایسه سنگ دهبید با سنگ های مصنوعی بپردازیم.

سنگ دهبید یا سنگ مصنوعی؟

این سوال ممکن است ذهن بسیاری از کارفرمایان را به خود مشغول نموده باشد. بسیاری از آن ها نمی دانند که کدام گزینه برای خانه های آن ها مناسب است.

قبل از هر چیزی بهتر است تعریف دقیقی از این دو گزینه داشته باشیم .

سنگ دهبید شایان یکی از بهترین گونه های سنگ در بازار است که به دلیل کیفیت بسیار بالایی که دارد نه تنها نسبت به مرمریت های وارداتی از ترکیه در جایگاه بالا تری واقع شده است بلکه در سطح بین المللی نیز جایگاه بسیار ویژه ای به دست آورده است و به کشور های دیگر جهان نیز صادر می شود.

سنگ دهبید در حقیقت محصول طبیعت است و تحت دما و فشار خاص در دل زمین ایجاد می شود و مقاومت بسیار بالایی دارد. این سنگ ها دارای مزیت های بسیار متفاوتی هستند که آن ها را به اولویت کارفرمایان تبدیل نموده است.

از جمله مزیت های سنگ دهبید می توان به مقاومت بسیار بالای آن در مقابل شرایط نامساعد آب و هوایی و دمایی اشاره نمود.

این سنگ در مقابل جذب رطوبت مقاومت بالایی دارد مازاد بر این قدرت ساب پذیری فراوانی دارد که استفاده از این سنگ را بسیار ساده تر نموده است.

تنوع رنگ بی نظیر این محصول یکی دیگر از مهم ترین فاکتور هایی است که در این سنگ به چشم می خورد. وجود رنگ هایی همچون سفید ، نسکافه ای ، کرم ،خاکستری ، مشکی و... از جمله محبوب ترین رنگ هایی است که کارفرمایان انتخاب می نمایند .

در مقابل این محصول می توان به سنگ مصنوعی اشاره نمود . سنگ مصنوعی نیز در حقیقت بدون تولیدات حاصل از طبیعت ساخته نمی شود . به عبارتی دیگر ماده اصلی این سنگ ها ، همان سنگ های طبیعی موجود در محیط می باشد با این تفاوت که مواد دیگری نظیر سیمان ، افزودنی های پلیمری و... به آنها اضافه می شود که مجموع این مواد یک سنگ مصنوعی را ایجاد می کند .

این محصولات بیشتر از دهه 1960 میلادی در اروپا رواج یافتند و مهندسین بیشتر چنین محصولی را ایجاد کردند تا خود بتوانند رنگ سنگ ها را تعیین نمایند و متناسب با آن بتوانند در فضای داخلی و دکوراسیون خود استفاده نمایند .

تفاوت سنگ دهبید و سنگ مصنوعی

سنگ های مصنوعی را در حقیقت می توان ساخت دست بشر نامید که در بسیاری از موارد نمی توانند پا به پای سنگ های طبیعی مقاومت نمایند و گاها تحت شرایط مختلف دمایی و فیزیکی به طور کامل از بین می فرایند که این مورد سبب می شود تا مالکان در دراز مدت متوجه ضرر های بیشتری شوند.

به عبارت ساده تر بسیاری از کارفرمایان در ابتدا فریب قیمت نسبتا ارزان سنگ های مصنوعی را خورده و آن را برای پروژه ها خود استفاده می نمایند اما این محصولات بعد از مدت نه چندان طولانی و در اثر فشار های مختلف فیزیکی و جوی دچار تغییرات و آسیب های جدی می شوند و این موضوع آن ها را بلا استفاده می کند.

در برخی از موارد کارفرمایان سنگ های مصنوعی را برای کف و راه پله های ساختمان خود استفاده می نمایند اما در طول دراز مدت و در اثر رفت و آمد و فشار زیاد دچار فرسایش می شوند و رنگ و جلوه آن ها تغییر می کند.

این تغییرات گاهی به گونه ای است که نه تنها زیبایی سنگ را از بین می برد بلکه جلوه فضا و دکوراسیون را نیز کاملا تخریب می کند و از این رو کارفرما ناگریز به تعویض آن ها می شود و این در دراز مدت هزینه هایی به مراتب سنگین تر از خرید سنگ های طبیعی را برای آن ها ایجاد می کند.

این در حالی است که اگر افراد در ابتدا از سنگ های طبیعی استفاده نمایند نه تنها در دراز مدت دچار چنین مشکلاتی نخواهند شد بلکه می توانند مدت زمان بسیار بیشتر از آن ها استفاده نمایند .

مازاد بر این استفاده از سنگ هایی طبیعی، بر خلاف سنگ های مصنوعی جلوه ای بی روح و مرده ندارد و همواره فضایی زنده و شاداب را ایجاد می نمایند . مجموع این فاکتور ها سبب می شود تا کارفرمایان همواره سنگ های طبیعی را جایگزین سنگ های مصنوعی نمایند.

اگر شما نیز تمایل دارید از سنگ های طبیعی برای دکوراسیون داخلی ساختمان خود استفاده کنید ، می توانید هم اکنون به سایت گروه تولید معدنی نگین ارم مراجعه نمایید و نمونه کارهایی که با سنگ دهبید اجرا شده است را دیده و عمق زیبایی را بیشتر درک کنید.

برای خرید و استعلام قیمت سنگ دهبید میتوانید هم اکنون به ادرس اینترنتی

negineram.com مراجعه نمایید .

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 16773

به "مقایسه سنگ دهبید با سنگ های مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه سنگ دهبید با سنگ های مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید