نیروگاه برق سد سردشت افتتاح شد

به گزارش بلاگ پو، نیروگاه برق سد سردشت از پروژه های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو امروز افتتاح شد.

نیروگاه برق سد سردشت افتتاح شد

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، نیروگاه سد سردشت در استان آذربایجان غربی امروز (14 آبان ماه) در مراسمی با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، رضا اردکانیان وزیر نیرو و مدیرعامل هلدینگ نیروی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) افتتاح شد.

نیروگاه سد سردشت شامل سه فاز 50 مگاواتی است که در مجموع با تولید 150 مگاوات برق می تواند 422 گیگاوات ساعت برق در سال تولید کند و در تأمین برق شبکه برق کشور و صادرات آن به کشور های همسایه نقش مهمی ایفا کند.

آب مورد نیاز جهت چرخش توربین های این نیروگاه از مخزن 387میلیون مترمکعبی سد سردشت و با آورد سالیانه 1.6 میلیارد مترمکعب توسط یک رشته تونل آبرسان به طول 4.5کیلومتر تأمین می شود.

پروژه سد و نیروگاه سردشت در شهرستان سردشت با هدف کنترل سیلاب های فصلی، تولید انرژی برقابی، اشتغال زایی، توسعه کشاورزی و گردشگری به دست متخصصان کشور در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) احداث شده است.

قرارگاه خاتم در طول انجام این پروژه بالغ بر 150 پروژه محرومیت زدایی به ارزش 50 میلیارد ریال شامل خانه بهداشت، پل ارتباطی، مدرسه، تهیه دستگاه سی تی اسکن و اجرا کرده است.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 15166

به "نیروگاه برق سد سردشت افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروگاه برق سد سردشت افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید