هاشمی: شرایط حمل ونقل عمومی تهران در بدترین شرایط قرار گرفته است

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران: رئیس شورای شهر تهران گفت: متاسفانه باید گفت طی سی سال سپری شده از انتها جنگ، شرایط حمل ونقل عمومی تهران در بدترین شرایط واقع شده است و اگر به سرعت راجع به این موضوع اقدامی عاجل از سوی دولت وشهرداری صورت نپذیرد، شرایط از شرایط فعلی بمراتب بدتر خواهد شد.

هاشمی: شرایط حمل ونقل عمومی تهران در بدترین شرایط قرار گرفته است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایلنا، محسن هاشمی در ابتدای یکصد و هفتاد و نهمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری با اشاره به آلودگی هوای این روزهای تهران گفت: روزهای گذشته را در حالی سپری کردیم که آلودگی هوای تهران به مرحله ناسالم برای تمامی گروهها رسید و تهران را به عنوان یکی از آلوده ترین شهرهای جهان، ثبت کرد.

وی افزود: گرچه بخشی از موضوع آلودگی هوا، وابسته به شرایط جوی و باد و بارندگی است، که در اختیار انسان نیست، اما بخشی نیز وابسته به میزان تولید آلاینده است که مستقیما در اختیار وکنترل ماست. در شرایط فعلی دو منبع اصلی برای آلایندگی هوای تهران وجود دارد، نخست تولید انرژی گرمایشی بوسیله گاز طبیعی و گازوئیل در منازل و ادارات و دوم سوخت خودروهای نقلیه.

وی با بیان اینکه در موضوع اول باید توجه داشته باشیم که براساس دیدگاهی تولید انرژی گرمایی در شهرها بوسیله سوختهای فسیلی اقدامی غیراصولی، غیر ایمن و غیربهره ور است شرح داد: تمامی شهرهای توسعه یافته جهان، انرژی گرمایشی را بوسیله برق در شهرها تولید می کنند و برای تولید برق از انرژی فسیلی یا هسته ای و یا سایر روشهای استفاده می کنند، لوله کشی شاهرگی و مویرگی گاز طبیعی در شهر، تهران و سایر شهرهای کشور را بر روی بمبی بالقوه که در شرایط سوانح طبیعی و بحران خطر آفرین است و آلاینده ای بالفعل، قرار داده است که بایست در برنامه ای دراز مدت، فرایند تبدیل انرژی گرمایشی شهری در کشور حتما صورت گیرد.

هاشمی افزود: البته وزارت نفت معتقد است که دوبار تبدیل انرژی فسیلی به برق و برق به گرما راندمان آن را کاهش می دهد که مدیریت شهری باید درباره این موضوع بررسی دقیق را انجام داده و تصمیم بگیرد. در موضوع نقش خودروها در آلایندگی هوا، نیز با وجود تکرار مکرر لزوم تقویت سیستم حمل ونقل عمومی تهران، متاسفانه هنوز اقدامی اجرایی صورت نگرفته است و متاسفانه باید گفت طی سی سال سپری شده از پایان جنگ، شرایط حمل ونقل عمومی تهران در بدترین شرایط قرار گرفته است و اگر بسرعت راجع به این موضوع اقدامی عاجل از سوی دولت وشهرداری صورت نپذیرد، شرایط از شرایط فعلی بمراتب بدتر خواهد شد.

رییس شورای شهر تاکید کرد: سیستم حمل ونقل عمومی تهران باید در شرایطی باشد که نه تنها شهروندان فاقد خودرو از آن به آسانی استفاده کنند، بلکه دارندگان خودروی شخصی نیز استفاده از حمل ونقل عمومی را به جهت سرعت و سهولت آن ترجیح دهند.

وی از کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری درخواست کرد تا طرحی برای خروج سوخت های فسیلی در شهر تهران ارائه دهد و که در صورت لزوم برای تصویب به مجلس شورای اسلامی نیز ارسال گردد.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 16794

به "هاشمی: شرایط حمل ونقل عمومی تهران در بدترین شرایط قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاشمی: شرایط حمل ونقل عمومی تهران در بدترین شرایط قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید