هدف اصلی مذاکره کنندگان در وین، کسب نتیجه ظرف دوهفته آینده است

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان شامگاه چهارشنبه پس از سرانجام چهارمین نشست کمیسیون مشترک برجام گفت که هدف مذاکره کنندگان در وین دستیابی به نتایجی در مورد برجام ظرف دو هفته آینده است.

هدف اصلی مذاکره کنندگان در وین، کسب نتیجه ظرف دوهفته آینده است

هایکو ماس در برلین و در جمع خبرنگاران گفت که در چهارمین دور نشست کمیسیون مشترک برجام نتایج ملموسی حاصل شده و او به کسب نتایج لازم (در دور بعدی مذاکرات) امیدوار است.

لازم به ذکر است، نشست کمیسیون مشترک برجام طی هفته های گذشته و در راستای لغو تحریم های ظالمانه آمریکا در دوران ترامپ در جریان است.

به همین دلیل، چهارمین دور نشست کمیسیون مشترک برجام که با حضور هیأت های ایران و 1+4 (آلمان، فرانسه، چین، روسیه و انگلیس) در گراند هتل شهر وین برگزار شده بود، عصر چهارشنبه به پایان رسید.

وزیر خارجه آلمان درباره این نشست گفت: نمی توانم پیش بینی کنم پایان کار چه خواهد شد، چون نتایج این مذاکرات باید در نهایت در پایتخت های متبوع مورد ارزیابی قرار گیرد که ممکن است تأیید گردد یا تأیید نگردد.

وی در ادامه افزود: اما هدف ما رسیدن به نتایج لازم طی دو هفته آینده و ایجاد شرایط برای بازگشت آمریکا به توافق است.

پیش از این نیز، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی عصر چهارشنبه و پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام در وین در پیامی توئیتری خاطرنشان کرد: دستیابی به توافق در دسترس است.

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در این باره نوشت: دور چهارم مذاکرات وین به پایان رسید. مشارکت کنندگان برجام در جلسه امروز خود خاطرنشان کردند که پیشرفت های خوب یا قابل توجهی به دست آمده و دست یابی به یک توافق در دسترس است.

وی در ادامه افزود: نشست آینده کمیسیون مشترک برجام اوایل هفته آینده (به وقت محلی) از سر گرفته می گردد. امیدوارم که دُور پنجم، آخرین دور مذاکرات باشد.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 49843

به "هدف اصلی مذاکره کنندگان در وین، کسب نتیجه ظرف دوهفته آینده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدف اصلی مذاکره کنندگان در وین، کسب نتیجه ظرف دوهفته آینده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید