واشنگتن تنها تحریم های مغایر با برجام را لغو می نماید!

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از وبگاه خبری هیل، در راستای انجام گفتگوهای غیرمستقیم واشنگتن- تهران در وین و بحث پیرامون برداشتن گام هایی در راستا بازگشت به برجام یک مقام بلندپایه وزارت خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت که دولت آمریکا به ایران مصادیق تحریم هایی را ارائه نموده است که احتمال لغو آنها وجود دارد.

واشنگتن تنها تحریم های مغایر با برجام را لغو می نماید!

این مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا خطاب به خبرنگاران گفت: ما نمونه تحریم هایی که به باور ما لغو آنها برای بازگشت به برجام ضروری است و همچنین مصادیق تحریم هایی که معتقدیم لغو آنها ضروری نبوده و از این رو برای بازگشت به برجام آنها را لغو نخواهیم کرد، به ایران ارائه نموده ایم.

این مقام که در خاتمه دور دوم گفتگوها در وین صحبت می کرد، تأکید کرد که فرایند پیشرفت در این مذاکرات آهسته و رو به جلو است و اینکه تا پیوستن مجدد طرفین به برجام راه درازی در پیش است.

گفتنی است، رابرت اقتصادی فرستاده ویژه واشنگتن در امور ایران و همچنین رئیس تیم آمریکا در گفتگوهای وین گفته است که مقامات واشنگتن تنها تحریم هایی را آنالیز خواهند کرد که مغایر با برجام باشند و از این رو احتمال لغو سایر تدابیر تنبیهی که به بهانه حمایت ادعایی تهران از تروریسم از سوی دولت پیشین آمریکا وضع شده است، وجود ندارد!

گفتنی است که گفتگوهای وین قرار است هفته آینده از سر گرفته گردد. در جریان این گفتگوها، سایر امضانمایندگان توافق هسته ای ایران (برجام) - انگلیس، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، چین و روسیه- به عنوان میانجی میان ایران و ایالات متحده عمل می نمایند تا ضمن امتناع دو طرف از انجام گفتگوهای مستقیم و رودررو، راهی برای دستیابی به یک توافق جهت بازگشت متقابل به محدودیت های این توافق هسته ای بیابند.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 47243

به "واشنگتن تنها تحریم های مغایر با برجام را لغو می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن تنها تحریم های مغایر با برجام را لغو می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید