چین: پمپئو مکرر به دروغگویی علیه چین پرداخته است

به گزارش بلاگ پو، سفارت چین در واشنگتن اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا را تحریک آمیز و مبتنی بر تفکر حاکم بر دوره جنگ سرد ارزیابی کرد.

چین: پمپئو مکرر به دروغگویی علیه چین پرداخته است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، سفارت چین در واشنگتن امروز چهارشنبه به آمریکا هشدار داد حملات تحریک آمیز و اتهام زنی علیه دولت پکن را متوقف کند.

این سفارتخانه همچنین مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا را از بابت نیت بدخواهانه ای که در بی اعتبار کردن چین و تقابل جویی سیاسی با این کشور دنبال می نماید؛ مورد انتقاد قرار داد.

در بیانیه سفارت چین می خوانیم: پمپئو به دفعات به دروغگویی علیه چین پرداخته و ما یک بار دیگر از آمریکا می خواهیم با کنار گذاشتن تفکر جنگ سرد و قضاوت ایدئولوژیک محور، دست از اتهام زنی و حمله بردارد و با اتخاذ رفتاری سازنده، به فکر اصلاح رابطه با چین باشد.

لازم به ذکر است پمپئو که برای حضور در نشست کواد با حضور همتایان ژاپنی، هندی و استرالیایی به توکیو سفر نموده است؛ از این فرصت برای بدگویی از دولت پکن استفاده کرد و خواهان همکاری برای مقابله با نفوذ چین شد.

وی در این باره مدعی شد: به عنوان شرکای گروه کواد، اکنون همکاری در راستای حراست از مردم و شرکایمان در قبال سوء استفاده، فساد و زورگویی چین، بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد- مقابله با اقداماتی که مشابه آن را در دریای چین شرقی و جنوبی، هیمالیا و تنگه تایوان شاهد هستیم.

پمپئو همچنین مدعی شد که این چهار کشور در همراهی با یکدیگر، قادر به ایجاد یک چارچوب امنیتی واقعی (علیه چین) خواهند بود.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 36347

به "چین: پمپئو مکرر به دروغگویی علیه چین پرداخته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: پمپئو مکرر به دروغگویی علیه چین پرداخته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید