کاربرد رنگ زرد در طراحی دکوراسیون اتاق خواب

به گزارش بلاگ پو، یکی از فاکتورهای مهم در طراحی دکوراسیون اتاق خواب رنگ است. رنگ های شاد حسی سرشار از زندگی, شادابی و انرژی را در فضای خانه به ارمغان می آورند و رنگ های خنثی و سرد حسی سرشار از سکون, آرام و بی تفاوتی را متجلی میسازند. رنگ زرد از جمله رنگ هایی ست که حضور آن در ترکیب رنگ دکوراسیون حسی از گرما و انرژی را منتقل میکند و ترکیب آن با سایر رنگ ها نمایی جذاب و دوست داشتنی ایجاد میکند. برخلاف عقیده بعضی افراد که گمان دارند رنگ زرد برای طراحی داخلی مناسب نیست, در این نوشته سعی کردیم نمونه هایی از دکوراسیون اتاق خواب با رنگ زرد را در اختیار شما قرار دهیم تا با ایده دریافت از آنها دکوراسیونی بی نظیر در اتاق خود ایجاد کنید و از حضور در آن لذت ببرید.

کاربرد رنگ زرد در طراحی دکوراسیون اتاق خواب

رنگ زرد تجلی گر نور خورشید است و در بین تمام رنگ ها به عنوان رنگی شاد در نظر گرفته شده است. این رنگ سیستم عصبی را تحریک میکند و قدرت خلاقیت را بالا میبرد. رنگ زرد در طیف های کمرنگ و پررنگ در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار میگیرد. سایه های کمرنگ زرد مانند رنگ خنثی عمل میکنند اما سایه های پر رنگ آن انرژی و گرما را منعکس میکنند. اصولاً این رنگ با سایر رنگ ها ترکیب میشود و ترکیب رنگی زیبا و دوست داشتنی در طراحی فضاهای مختلف خانه از جمله اتاق خواب ایجاد میکند.

تصوری که در خصوص رنگ های پاستیلی وجود دارد این است که این رنگ ها اصولاً برای اتاق خواب بچه ها مناسب هستند, در حالی که حضور آنها در اتاق خواب مستر نمایی بی نظیر و فوق العاده ایجاد میکند. به اتاق خواب زیر نگاهی بیاندازید. دیوار زرد پاستیلی کمرنگ یک زمینه خیال انگیز برای رنگ های صورتی, زرد, خاکستری, آبی و قهوه ای که در بالشتک ها و روتختی به کار رفته اند فراهم میکند. در دکوراسیون اتاق زیر رنگ قهوه ای تیره کنتراستی قوی در فضا ایجاد نموده است.

ترکیب رنگ سفید با یک رنگ پررنگ مانند زرد نمایی کلاسیک ایجاد میکند. رنگ سفید در دکوراسیون داخلی نماد پاکی و تازگی ست, در حالی که رنگ زرد کنتراست و عمق به فضا می افزاید. این اتاق ترکیبی بی نظیر از رنگ سفید با رنگ زرد دیوار و رنگ زرد روتختی در دو طیف کمرنگ و پررنگ را به نمایش گذاشته است. حضور گل های زرد آفتابگردان در طراحی این اتاق نیز نقش موثری در ترکیب رنگ سفید و زرد ایفا نموده است.

دیوارهای زرد روشن در تصویر زیر روشنایی نور خورشید را در ذهن تداعی میکنند در حالی که رنگ هایی مانند سبز, صورتی و گلبهی انرژی و جنب و جوش به فضا می افزایند. در ترکیب دکوراسیون اتاق کودک بهتر است از ترکیب رنگی تصویر زیر بهره ببرید تا فضایی انرژی بخش برای کودک خود فراهم کنید.

اگر رنگ زرد را دوست ندارید و ترجیح میدهید از تن های روشن آن استفاده نکنید مسئله ای نیست. میتوانید به جای آن از رنگ خردلی استفاده نمائید. رنگ زرد خردلی رنگی خنثی برای اکثر سبک های روستیک است, در عین حال این رنگ در سبک معاصر زیبایی بی نظیری ایجاد میکند.

دیوارهای نیلی رنگ کمی سرد و بی احساس به نظر می آیند و اگر بیش از حد پر رنگ باشند نمای جالبی نخواهند داشت. بنابراین با ایجاد کنتراست در فضای اتاق و استفاده از رنگ های روشن میتوان به اتاق روح و جان بخشید. دیوارهای سرد و خاموش اتاق با افزودن پتو و آینه خورشیدی زرد رنگ و تخت خواب سبز ملایم جان گرفته اند و دکوری دوست داشتنی در اتاق ایجاد نموده اند.

سفر به کیش

سفر به کیش، جاذبه های دیدنی ایران

تور استانبول

تور استانبول | تور ترکیه ارزان، تور لحظه آخری ترکیه، تور نوروز 98، بهار، تابستان، پاییز، زمستان 97
منبع: ساختمانچی
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 16883

به "کاربرد رنگ زرد در طراحی دکوراسیون اتاق خواب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربرد رنگ زرد در طراحی دکوراسیون اتاق خواب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید