کاشی شیشه ای، بهترین پوشش برای دیوار آشپزخانه

به گزارش بلاگ پو، اگر تا به حال به فکر تعویض دیوارپوش حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه افتاده اید، ممکن است کاشی شیشه ای جزء محبوب ترین گزینه های شما بوده باشد. کاشی های شیشه ای گزینه ای ایده آل محسوب میشوند اما قبل از استفاده از آنها، شاید فکر کنید اگر به آنها علاقمند نباشید و بخواهید آشپزخانه را به ظاهر قبلی برگردانید، متحمل هزینه و زحمت زیادی خواهید شد. علاوه بر آن نحوه برش این کاشی ها کار هر کسی نیست. قبل از انجام این کار، باید نکاتی را در رابطه با کاشی دیوار اصلی بدانید. هنگامی که به جدیدترین مجله های بازسازی منزل نگاه می اندازید، میبینید که استفاده از کاشی های شیشه ای برای پوشش دیوارهای اصلی بسیار رایج شده است. شما میتوانید این کاشی ها را در تمام مکان ها داشته باشید و شیفته شفافیت و زیبایی آنها شوید. این ایده ها به خانه شما فضای مدرن تری میدهند.

کاشی شیشه ای، بهترین پوشش برای دیوار آشپزخانه

آیا کاشی های شیشه ای می شکنند؟

تقریباً امکان شکستن انواع کاشی وجود دارد اما کاشی های شیشه ای چون به صورت عمودی قرار میگیرند چندان در معرض آسیب نیستند. ممکن است وسیله ای سنگین مانند میکسر و مخلوط کن از دستتان سُر خورده و به آنها برخورد کند، در این صورت احتمال شکستن کاشی ها یا کم است و یا وجود ندارد. سعی کنید این کاشی ها را با مصالح دیگر ترکیب کنید، لازم نیست کل کاشی ها براق باشند. شما میتوانید از کاشی های براق و سرامیک مترو در کنار هم استفاده نمائید.

لازم نیست همواره از کاشی های موزاییکی شیشه ای استفاده کنید. کاشی موزاییکی هواداران زیادی دارد، خصوصا هنگامی که دیوار پشت اجاق آشپزخانه با این کاشی ها پوشیده گردد. اما تمام کاشی های شیشه ای، موزاییک نیستند. شما میتوانید کاشی های شیشه ای را در سایز های متعدد از سایز بسیار کوچک گرفته تا بزرگ پیدا کنید. سایز و اندازه ای را در نظر بگیرید که به آسانی با دیوار شما هماهنگ گردد. برای سهولت کار، از کاشی هایی استفاده کنید که جای نصب کردن دارند.

نصب کاشی های شیشه ای به دو صورت انجام میگیرد. شما میتوانید از کاشی های شیشه ای که توری نصب دارند و آنهایی که بدون توری نصب میشوند استفاده کنید. برای نصب کاشی هایی که توری مخصوص دارند، شما باید کاشی ها را درون توری قرار دهید و از این طریق کاشی ها به طور یکسان بر روی دیوار پخش میشوند و ظاهر یکدستی به دیوار می بخشند. در مقابل کاشی های بدون توری زمان بیشتری برای نصب صرف میکنند. خبر خوش در خصوص این کاشی ها این است که شما گزینه های دیگری از رنگ و طرح دارید و دیگر لازم نیست کاشی های یکدست بخرید.

همچنین شما میتوانید از کاشی های ساخته شده از شیشه های بازیافتی استفاده کنید، این کاشی ها گزینه ای مناسب هستند که در زنجیره زیستی و بازیافتی استفاده میشوند. این کاشی ها به فضای آشپزخانه شما هویتی خاص میبخشند که در کاشی های دیگر موجود نیست و این خود ایده ای هوشمندانه برای آشپزخانه شما محسوب میگردد.

با کاشی های شیشه ای به آشپزخانه خود ظاهری دائمی ببخشید و در نصب آنها از مواد چسبنده قوی استفاده کنید. شما نمیتوانید بعد از چند روز نظر خود را عوض نموده و کاشی های دیگری بر روی دیوار اصلی آشپزخانه قرار دهید، مگر اینکه بخواهید همه چیز را از نو آغاز کنید. هنگامی که برنامه و ایده خود را تعیین نمودید، در ابتدا سعی کنید کاشی ها را بر روی یک میز بچینید تا ببینید چه رنگ و طرحی با یکدیگر هماهنگی پیدا میکنند.

اگر دکور آشپزخانه شما تک رنگ است، یک دیوارپوش بین کابینتی محو و یا ترکیبی نمای آشپزخانه شما را بهبود میبخشد. تمام کاشی هایی که استفاده میکنید، چه تیره یا روشن، جز رنگ اصلی شما خواهند شد. کاشی موزاییک شیشه ای برای دیوارپوش آشپزخانه بسیار مناسب است. شما میتوانید یک طرف آشپزخانه را روشن یا تیره کنید و هر چقدر به فضای دیوار پشت اجاق میرسید، رنگ ها را تیره تر یا روشن تر نمائید. از افکت رنگین کمان برای دیوار اصلی، به همین روش میتوانید استفاده کنید. در این روش، از بیشتر رنگ های رنگین کمان استفاده میگردد و شما به رنگی شاد و تند می رسید.

اگر دیوار اصلی پشت اجاق گاز شما فضای زیادی دارد، میتوانید طرح های متنوعی از کاشی را به عنوان دیوارپوش به کار ببرید و در عین حال از ایجاد شلوغی پرهیز کنید. مثلا، میتوانید از کاشی های شیشه ای همراه با فویل مسی استفاده کنید و مرزی ایجاد نمائید که چند اینج به داخل لایه اصلی دیوار برسد. به جای بوجود آوردن یک فریم طولانی و تک، میتوانید از رنگ برای فریم خود استفاده کنید یا چند فریم یا مکعب هماهنگ به کار ببرید.

الگوی موج دار هم برای دیوارپوش حمام و هم آشپزخانه مناسب میباشد. برای ایجاد خطوط بر سطح، از کاشی های کوچک شیشه ای و رنگ های مختلف آن استفاده کنید. بهترین رنگ ها، دو رنگ سبز و زرد هستند و به شما نمایی میدهند که یادآور مزارع کشاورزی بر روی تپه ها میباشند. از همین تکنیک برای رسیدن به تم های تند و شاد ولی با رنگ قرمز استفاده کنید. اگر در آشپزخانه خود نقطه ای مرکزی میخواهید، به فرض مثال میتوانید با دست خود خوشه ای از گندم را بر روی یک کاشی نقاشی کنید.

نصب کاشی شیشه ای

برای نصب کاشی های شیشه ای به عنوان دیوارپوش بر روی دیوار همه چیز را اندازه گیری کنید، از کانتر روی کابینت آشپزخانه گرفته تا کف کابینت ها و برای دیوار اصلی آشپزخانه برنامه ریزی کنید. از کاشی های پایه برای دیزاینی که احتمالا از پیش تدارک دیده اید، استفاده نمائید. قسمت مرکزی را نشانه گذاری نموده و وسیله ای مناسب برای کشیدن خطی افقی از ابتدا تا انتهای آن به کار ببرید. تعیین کنید چه تعداد ردیف احتیاج دارید، از روی کانتر تا کف کابینت آشپزخانه را اندازه گیری کنید و قسمت های مربوط به سیمان کاری کاشی ها را در هنگام اندازه گیری از قلم نیاندازید. اگر کانتری با دیوار اصلی از پیش ساخته شده دارید، بالای سطح کانتر باید به عنوان ردیف اول در نظر گرفته گردد.

ملات آهک و رس را با هم ترکیب کنید. در جهت درست ملات را هم بزنید و مقداری آب به آن اضافه نمائید. دقت کنید این ملات حتما باید یکدست باشد. اجازه دهید ملات 10 دقیقه استراحت کند. لایه ای باریک به صورت نرم بر روی دیوار بکشید و همواره اسفنج و سطل آب برای تمیز کردن در دسترس داشته باشید. چنین لایه نازکی را میگردد به مدت 45 دقیقه شکل و فرم داد اما به کار گیری بیش از حد این ملات، اشتباه است.

سپس کاشی ها را بچینید. چیدن کاشی های شیشه ای بر دیوار پشت اجاق گاز میتواند چالش بر انگیز باشد زیرا برخی کاشی ها بزرگتر از یک کاشی معمول سرامیکی هستند. فروشندگان و تولیدکنندگان کاشی میتوانند شما را یاری نموده و به شما بگویند که ملات پشت اجاق گاز را باید عریض تر کنید یا خیر. همچنین، برخی از درزگیرها و مواد چسبنده ممکن است با رنگ پشت برخی کاشی ها واکنش شیمیایی نشان دهند، از این رو شما باید از مواد چسبنده و درزگیرهای مناسب برای کاشی های شیشه ای استفاده کنید. برای به کارگیری صحیح موزاییک برای دیوار اصلی خود، از ردیف اخر کاشی ها آغاز کنید و ملات را در لایه های نازک به کار ببرید. کاشی ها را در جای خود فشار دهید، اطمینان حاصل کنید که کاشی ها مسطح و یکدست هستند. فاصله های 1/8 اینچی به شما یاری میکنند که فاصله بین کاشی ها را یکنواخت نگه دارید و هنگامی که ملات آغاز به خشک شدن میکند بتوانید این فاصله ها را حذف کنید. کاشی های پایه و خطوط وسط باید درست همان جا که طراحی نموده اید، قرار بگیرند. مطمئن شوید خطوط عمودی و افقی یکسان هستند و از یک وسیله برای صاف کردن این خطوط استفاده کنید.

برش قسمت های اضافی کاشی ها میتواند توسط یک کاتر انجام گردد. تنها قسمتی از کاشی را که احتیاج دارید تعیین کنید، تیغه را بر روی آن بگذارید و با حرکتی آرام بر روی کاشی نشانه گذاری کنید. هنگامی که دسته کاتر را کشیدید، کاشی به دو قسمت تقسیم میگردد. برای به حداقل رساندن هر اشتباه ناخواسته و بوجود آوردن دیواری زیبا برای آشپزخانه، احتیاج به کمی تمرین دارید. اگر کاشی ها پوشش ندارند، لبه های آنها را با سنگ چاقو تیزکن صیقل دهید و ظاهر آنها را مرتب تر و یکدست تر کنید. چنانچه باید بُرش های زیادی انجام دهید، یک اره خیس میتواند بسیار موثر باشد. شاید کرایه یک اره برای شما گران باشد اما با داشتن آن کار بسیار آسان تر و روان تر میگردد.

برای جلوگیری از ایجاد خراش بر روی کاشی ها از دوغاب بدون سنگریزه استفاده کنید. دوغاب باید توسط یک ماله و با حرکتی نرم با زاویه 45 درجه بر روی کاشی کشیده گردد. به کار بردن فشار بیش از حد ممکن است باعث فرو ریزی کاشی ها و افتادن آنها از سطح گردد، پس مراقب باشید. هر از چند گاهی آنالیز کنید که آیا کاشی ها از جای خود تکان خورده اند یا خیر. هنگامی که کار مالیدن ملات به اتمام رسید، کاشی ها را روی آن چسبانده و از پارچه ای نرم برای زدودن گرد و غبار از روی کاشی ها استفاده کنید.

توصیه های خلاقانه برای استفاده از کاشی های شیشه ای در آشپزخانه

از فضای کف زمین استفاده کنید

شیشه را در کف زمین نیز استفاده کنید، چرا که از این طریق کل فضا براق و پر نور میگردد. بُرشی ظریف از شیشه در کف زمین، میتواند فضای شما را روشن تر کند. با یک طرح خلاقانه، میتوانید توجه عموم را جلب کاشی های اختصاصی کف زمین آشپزخانه نمائید.

کانترهای وسط آشپزخانه (جزیره) را جذاب تر و مهیج تر کنید

شیشه، رنگ و فرهیختگی به آشپزخانه های مدرن و کلاسیک می بخشد. کاشی های شیشه ای میتوانند در مکانی غیر قابل انتظار مانند سطح روی جزیره آشپزخانه و یا نمای جلو آن برای ایجاد ظاهری مدرن نصب شوند. با اینکار میتوان با دکوراسیونی مناسب از فضایی که استفاده نشده،استفاده کنید. تصمیم بگیرید که میخواهید با شیشه چه کاری انجام دهید کنید. آیا میخواهید شیشه را هماهنگ با دیوار اصلی نمائید یا به شیشه رنگی متمایز و ویژه ببخشید.

کاشی شیشه ای بدون شک زیباست. اشکال، بافت ها و برش های زیبا همراه با رنگ هایی که در این کاشی ها وجود دارند، در هیچ گونه مصالح دیگری یافت نمیگردد. این ویژیگی ها منحصر به فرد و چند منظوره بوده و بسته به کاشی شیشه ای مورد نظر، میتوان از آنها در همه جا از دیوار گرفته تا روی کانتر، دیوار پشت اجاق گاز،دیوار بین کابینتی و … استفاده نمود.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: ساختمانچی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 17103

به "کاشی شیشه ای، بهترین پوشش برای دیوار آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشی شیشه ای، بهترین پوشش برای دیوار آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید