یک زن عضو داعش در فرودگاه فرانکفورت آلمان دستگیر شد

به گزارش بلاگ پو، نهادهای امنیتی آلمان یک زن عضو داعش که از ترکیه اخراج شده بود را در فرودگاه فرانکفورت دستگیر کردند.

یک زن عضو داعش در فرودگاه فرانکفورت آلمان دستگیر شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، نهادهای امنیتی آلمان یکی از دو هوادار داعشی که جمعه شب از ترکیه اخراج شده بودند را در فرودگاه فرانکفورت دستگیر کرد.

فرد دستگیر شده که یک زن با نام نسیم آ از هسن آلمان است که قرار است امروز به کارلسروهه منتقل شده و در آنجا محاکمه شود.

این دو زن جمعه شب به فرودگاه فرانکفورت وارد شدند و در آنجا از طرف نیروهای پلیس مورد بازپرسی قرار گرفتند. این دو زن اخراج شده از ترکیه در حال پرواز توسط پلیس جنایی فدرال آلمان مشایعت می شدند.

یکی از این زنان که هایده .ار نام داشت بعد از اینکه پلیس از وی اثر انگشت و آزمایش دی ان ای گرفت آزاد شد. این زن گفته بود که مدتهاست از سازمان تروریستی داعش جدا شده است. وی که اصالت سومالیایی داشت در سال 2014 به عنوان یک نوجوان از آلمان به سوریه رفته بود و بر اساس تحقیقات اجرا شده در اواخر سال 2015 در آنجا ازدواج کرد.

این دو زن عضو داعش ابتدا در عراق زندگی می کردند و از داعش دستمزد می گرفتند . آن ها همواره مسلح بودند. بعدها نسیم. آ با همسرش به سوریه رفته و در آنجا در جبهه داعش مبارزه می کرد. این زن در سال 2019 توسط نیروهای امنیتی کرد دستگیر شده و به کمپی منتقل شد و بعد از فرار هم توسط نیروهای امنیتی ترکیه دستگیر شد.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان اخیرا اعلام کرده است که نهادهای آلمانی تضمین می کنند که از طرف هواداران داعشی که از ترکیه اخراج می شوند هیچ خطری متوجه آلمان نیست.

وی روز جمعه در سخنانی گفت که فعالیت های این افراد به هر حال از جانب نیروهای امنیتی رصد خواهد شد. پلیس می تواند در این گونه موارد در باره زندگی و ارتباط های افراد تحقیق کند و حتی اقدامات پیشگیرانه انجام دهد .

دستگاه های امنیتی آلمان تخمین زده اند که در مجموع 130 جنگجو یا هوادار داعشی که آلمان را ترک کرده اند، در ترکیه، سوریه یا عراق به سر می برند. حدود 95 تن از آنها تابعیت آلمان را دارند .

بر اساس قوانین آلمان، این کشور موظف است که تبعه داعشی خود را بپذیرد .

دولت ترکیه روز دوشنبه 20 آبان اعلام کرده بود که بازگرداندن جنگجویان داعشی و هواداران این سازمان تروریستی به اروپا را آغاز می کند. در این روز یک آلمانی و یک دانمارکی به کشورهای شان بازگردانده شدند .

روز پنجشنبه نیز یک خانواده هفت نفره عراقی که در ترکیه زندانی بودند وارد برلین، پایتخت آلمان شدند .

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 16247

به "یک زن عضو داعش در فرودگاه فرانکفورت آلمان دستگیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک زن عضو داعش در فرودگاه فرانکفورت آلمان دستگیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید