دیدار روسای جمهور تاجیکستان و سوئیس؛ گسترش همکاری های محور مذاکرات

به گزارش بلاگ پو، رئیس جمهور تاجیکستان که در راس یک هیات از مقامات عالی رتبه تاجیک به سوئیس سفر کرده با رئیس جمهور این کشور دیدار و بر گسترش همکاریهای دو جانبه تاکید کردند.

دیدار روسای جمهور تاجیکستان و سوئیس؛ گسترش همکاری های محور مذاکرات

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان که در راس یک هیات از مقامات عالی رتبه تاجیک به سوئیس سفر کرده با اولی مائورر رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار وضعیت و دورنمای روابط دو کشور در جریان نشست های مختلف با حضور هیات های تاجیکستان و سوئیس مورد بررسی قرار گرفت.

مائورر در ابتدا این ملاقات گفت: ما با تاجیکستان پیوند دوستی داریم زیرا هر دو کشور کوهستانی و در محل اتصال رودخانه های فرامرزی قرار دارند.

رئیس جمهور سوئیس افزود: ما آماده اجرای سایر پروژه و ابتکارات مشترک به نفع مردم دو کشور می باشیم.

وی در ادامه به رئیس جمهور تاجیکستان برای سیاست پیروز آمیز و تطبیق اصلاحات در عرصه های مختلف در دوران استقلال این کشور تبریک گفت.

طرفین در این ملاقات که در یک فضای محبت آمیز و درک متقابل صورت گرفت طیف وسیعی از مسائل مربوط به همکاری دوجانبه، جستجوی راه های جدید توسعه و گسترش روابط میان دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

روسای جمهور تاجیکستان و سوئیس تاکید کردند که گفت وگوی منظم سیاسی سطح عالی، عامل مهم توسعه موثر همکاری طرفین در تمامی عرصه های مورد علاقه دو طرف می باشد.

طی این ملاقات بر گسترش بیشتر همکاری تاجیکستان و سوئیس در زمینه های مختلف اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و گردشگری تاکید شد.

در ادامه برای دستیابی به این اهداف، توسعه و گسترش مناسبات همکاری در بخش های اساسی اقتصادی تاجیکستان از جمله نیروگاه های برق آبی، صنایع مختلف از جمله صنایع معدن، نور و غذا، پردازش محصولات کشاورزی، حمل و نقل و ارتباطات و همچنین توسعه زیرساخت های گردشگری مهم ارزیابی شد.

در انتها این دیدار با حضور روسای جمهور دو کشور تعدادی از اسناد جدید همکاری میان دو کشور از جمله تفاهم نامه بین دولت تاجیکستان و شورای فدرال سوئیس در مورد همکاری در زمینه تغییر آب و هوا، کاهش خطرات بلایای طبیعی و برنامه ریزی پایدار در جمهوری تاجیکستان و تفاهم نامه همکاری در زمینه مدیریت یکپارچه منابع آبی در جمهوری تاجیکستان به امضا رسید.

رحمان در جریان بازدید از سوئیس همچنین با آیون گلازینبرگ رئیس شرکت گلینکار و الیک فان گرافینرید شهردار برن به طور جداگانه ملاقات و گفت وگو کرد.

انتهای پیام/.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 15231

به "دیدار روسای جمهور تاجیکستان و سوئیس؛ گسترش همکاری های محور مذاکرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار روسای جمهور تاجیکستان و سوئیس؛ گسترش همکاری های محور مذاکرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید