دانشگاه پیغام نور برای برگزاری دوره های آموزش الکترونیکی ایمنی کار پیشگام شد

به گزارش بلاگ پو، دانشگاه پیغام نور با معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ارتقای بهره وری و فرهنگ ایمنی کار و کاهش حوادث ناشی از آن تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

دانشگاه پیغام نور برای برگزاری دوره های آموزش الکترونیکی ایمنی کار پیشگام شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از دانشگاه پیغام نور؛ تفاهم نامه همکاری آموزشی معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه پیغام نور با توجه به ضرورت هم افزایی بین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی با دستگاه های اجرایی کشور و همسو با سیاست های کلان دولت در راستای ارتقای بهره وری و فرهنگ ایمنی کار و کاهش حوادث ناشی از کار، منطبق با آیین نامه آموزشی ایمنی کارفرمایان، کارگران و کارآموزان امروز امضا شد.

مشارکت در برگزاری آزمون های الکترونیکی حضوری مرتبط با دوره های آموزشی حفاظت فنی و ایمنی کار در چارچوب ضوابط و مقررات طرفین، برگزاری دوره های آموزشی مجازی و حضوری حفاظت فنی و ایمنی کار، مشارکت در سنجش و ارزیابی اثر بخشی دوره های آموزشی برای ارتقای سطح کیفی و کمی دوره ها، مشارکت در برگزاری سمینار ها و همایش های ایمنی کار در راستای ارتقای فرهنگ ایمنی کار، مشارکت در انجام پژوهش ها و تحقیقات کاربردی حفاظت فنی و ایمنی کار، مشارکت در فراوری و انتشار محصولات فرهنگی و اموزشی مرتبط با موضوع ایمنی کار و مشارکت در تهیه و فراوری محتوا و دستورالعمل های حفاظت فنی و ایمنی موضوع این تفاهم نامه است.

محمدرضا زمانی رییس دانشگاه پیغام نور در مراسم امضای این تفاهم نامه همکاری گفت: بدون شک آموزش این اصول باید مورد توجه قرار گیرد تا شاهد حوادثی نباشیم که به دلیل ناآگاهی به اصول ایمنی رخ داده است.

وی با اشاره به پتانسیل های موجود در دانشگاه پیغام نور گفت: پیغام نور به عنوان عظیمترین دانشگاه دولتی در کشور دارای شبکه ای گسترده از مراکز و واحد ها در سطح کشور است که هر کدام از این مراکز و واحد ها دارای امکانات بالقوه و بالفعل فراوانی از نظر موقعیتی و همچنین نیروی انسانی هستند.

رییس دانشگاه پیغام نور به حضور 4 هزار عضو هیات علمی در این دانشگاه اشاره نمود و گفت: تمامی اعضای هیات علمی، کارکنان اداری و دانشجویان به وسیله شبکه گسترده الکترونیکی این دانشگاه به هم متصل هستند و می توانند کلیه خدمات علمی، آموزشی، پژوهشی و .. را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

وی با عنوان اینکه دانشگاه پیغام نور به دلیل داشتن زیرساخت های غنی الکترونیکی در دوران کرونا با مسئله ای در زمینه ارائه آموزش ها و آزمون های الکترونیکی روبه رونشد، اضافه نمود: حتی در دوران کرونا این دانشگاه قوی تر از قبل عمل کرد و علاوه بر اینکه در این دوران صد درصد آموزش ها و آزمون ها به صورت الکترونیکی برگزار گردید، توانست در کنار دیگر دانشگاه هایی که به خدمات الکترونیکی احتیاج داشتند نیز، قرار گیرد.

وی اضافه نمود: دانشگاه پیغام نور محتوا محور است و در حال حاضر محتوای دروس مختلف به صورت یکسان و به صورت الکترونیکی توسط اساتید تهیه می گردد و همه دانشجویان در سراسر کشور از یک منبع واحد برای آموزش خود بهره مند هستند.

زمانی با اشاره به محدودیت های ناشی از تحریم کشور برای فراوری محتوا بر بستر های سخت افزاری اضافه نمود: دانشگاه پیغام نور در حال حاضر این قابلیت را دارد که محدودیت ها را کنار زده و محتوای آموزشی را بر بستر نرم افزار و به صورت الکترونیکی آماده کند.

رییس دانشگاه پیغام نور بار دیگر آمادگی این دانشگاه را برای ارائه هر گونه آموزش و آزمون الکترونیکی مورد احتیاج معاونت روابط کار وزارت تعاون اعلام نمود و گفت: دانشگاه پیغام نور همچنین می تواند مجموعه وزارت تعاون را در زمینه تحقیقات پژوهشی مورد احتیاج، پشتیبانی کند چرا که دستیابی به متخصصان لازم در شبکه عظیم دانشگاه پیغام نور در سراسر کشور به سهولت امکان پذیر است.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 49686

به "دانشگاه پیغام نور برای برگزاری دوره های آموزش الکترونیکی ایمنی کار پیشگام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه پیغام نور برای برگزاری دوره های آموزش الکترونیکی ایمنی کار پیشگام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید