مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی تمدید شد

به گزارش بلاگ پو، معاون مالی رئیس جمهور، از موافقت با درخواست رئیس اتاق ایران و تمدید مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی به مدت یک ماه اطلاع داد.

مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی تمدید شد

هفته گذشته غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران طی نامه ای به حسن روحانی رئیس جمهور و رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا، درخواست کرد که با توجه به شرایط کرونایی و مسائل بنگاه های مالی، مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی تمدید گردد.

محمد نهاوندیان در این زمینه با اشاره به شرایط قرمز کرونایی و موج پنجم کرونا، اضافه کرد: طبق این تصمیم که در ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته شده، موعد مقرر در قانون نظام مالیات های مستقیم در مواد 57، 80، 110، 116 و 126 به مدت یک ماه، تمدید شده است.

وی گفت: با توجه به شرایط کرونایی، شرکت ها و موسسات که باید تا انتها تیرماه اظهارنامه های مالیاتی خود را تسلیم می کردند؛ دچار کندی و اختلال هستند و کارکنان آن ها با محدودیت در تردد روبرو شده اند. از همین رو انتها مرداد به اسم زمان ارائه اظهارنامه های مالیاتی خواهد بود.

معاون مالی رئیس جمهور ادامه داد: ستاد مقابله با کرونا، سال 1399 زمان ارائه اظهارنامه مالیاتی را تا دو ماه تمدید کرد که با درخواست اتاق ایران و بعضی از دستگاه های اجرایی برای انجام این تمدید در امسال، ستاد مقابله با کرونا تمدید یک ماهه را تصویب کرد.

نهاوندیان گفت: با تمدید یک ماهه تسلیم اظهارنامه مالیاتی، به تناسب آن مهلت های رسیدگی به سنوات قبل هم یک ماه تمدید می گردد که امیدواریم این اتفاق سبب گشایش برای شرکت ها ایجاد کند که بتوانند در این یک ماه، حساب های خود را ببندند.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 51287

به "مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید