کتاب های مختلف را به زور در حافظه دانش آموزان می گنجانیم

به گزارش بلاگ پو، مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: حقوق فرهنگیان اندک است.

کتاب های مختلف را به زور در حافظه دانش آموزان می گنجانیم

به گزارش خبرنگاران، منصور مجاوری در آئین تودیع و معارفه سرپرست آموزش و پرورش استان خراسان شمالی اظهار کرد: بهترین شرایط و امکانات را داریم اما فرهنگیان ما شرایط مناسبی ندارند.

وی با بیان اینکه که حقوق فرهنگیان کم است و در شرایط نامناسب زندگی قرار دارند، ادامه داد: اگر به دنبال کشور توسعه یافته هستیم سرچشمه اصلی آموزش و پرورش است معلمی که شرایط خوب داشته باشد فرهنگ سازی درستی نیز انجام می دهد.

وی تاکید نمود: فرهنگیان از بهترین و فرهیخته ترین افراد در آموزش و پرورش هستند و به دلیل سطح دانشی که از آن برخوردارند مورد اعتماد خانواده ها هستند.

مجاوری اضافه نمود: ارکان نظام باید توجه نمایند که فرهنگیان کارمندان دولت نیستند بلکه سرمایه های جامعه هستند پس باید به این اداره که نسل آینده را آموزش می دهد اهمیت بسیاری داده گردد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه اظهار کرد: مهارت ورزی مقدم بر آموزش های تئوری است.

وی با بیان اینکه عادت حافظه گرایی باید ترک گردد، اعلام کرد: دائم کتاب های مختلف را به زور در حافظه دانش آموزان می گنجانیم که این نتیجه مطلوبی ندارد، سیاست وزیر آموزش و پرورش مهارت ورزی است تا با این نگرش علم دانش آموزان عملی گردد.

وی ادامه داد: در زمان حال به کسی می گردد گفت باسواد که خواندن و نوشتن بداند، کار با کامپیوتر را بداند، زبان انگلیسی را آموخته باشد و به یک مهارت تسلط داشته باشد از همین جهت به دنبال مهارت ورزی هستیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: قدرت واقعی باید به مدارس داده گردد، هدف وزیر آموزش و پرورش مدرسه محوری است بسیاری از اختیارات در رابطه با منابع را باید به سطح مدارس ببریم و به دنبال تعالی مدیریت هستیم.

مجاوری در انتها تصریح تاکید نمود: بحث اخلاق حرفه ای بسیار مهم است زمانی دارای اخلاق حرفه ای هستیم که با ارباب رجوع خود بهترین برخورد را داشته باشیم، باید هم افزایی در آموزش و پرورش بیشتر باشد و تمام ارگان ها باید همکاری نمایند و آموزش و پرورش را حمایت نمایند.

وی در ادامه اضافه نمود: مهر سال جاری مهر حسینی است و باید آموزش اهداف و حرکتهای بزرگ امام حسین(ع) به دانش آموزان سرلوحه آموزش ها باشد.

به گزارش خبرنگاران، در این مراسم عباس سعیدی به عنوان سرپرست آموزش و پرورش خراسان شمالی معرفی و از زحمات براتعلی حاتمی مدیرکل پیشین این نهاد که به کسوت بازنشستگی نائل گردیده است، تقدیر شد.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1511

به "کتاب های مختلف را به زور در حافظه دانش آموزان می گنجانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب های مختلف را به زور در حافظه دانش آموزان می گنجانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید